ED72 po modernizacji
inforail
29.08.2011 20:05
ED72 po modernizacji
Przewozy Regionalne zmodernizowały dwa ezt ED72. Pierwszy skład ED72A-004 eksploatuje Zakład Świętokrzyski, drugi –ED72A-005 za kilka dni ma wyruszyć na śląskie szlaki. Zakres modernizacji jednostki jest bardzo szeroki –mówi nam Magdalena Tosza ze Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. W pociągu pojawiły się nowe silniki. Zostały zamontowane przetwornice statyczne, sprężarki, zmodernizowano wózki napędowe i toczne, napęd pojazdu oraz sprzęgi czołowe. Generalnej zmianie uległo wyposażenie wnętrza, pojawiła się nowoczesna i wytrzymała tapicerka. Zmodernizowano przedział dla podróżnych z większym bagażem, zastosowano w części pasażerskiej pojazdu system ogrzewania nawiewnego oraz schładzania powietrza oraz zabudowano w jednostce nowoczesny system drzwi bocznych. Skład ma obecnie jeden człon 1 klasy i trzy 2 klasy. Pociąg posiada pomost dla niepełnosprawnych i WC przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Rzeczone dwie kabiny WC mają zamknięty obieg. Ponadto w pociągu znajduje się przedział dla rowerów. Wnętrze ma pełen monitoring, z podglądem na monitorze przez maszynistę i nagłośnienie. Istnieje możliwość porozumiewania się z maszynista przez interkom. Do rozdzielania przestrzeni pasażerskich zastosowano szyby, co daje możliwość widzenia całej długości składu.
Zaplanowano, że zmodernizowany ezt będzie kursował na trasie Katowice – Bielsko Biała –Żywiec –informuje Magdalena Tosza. Wyruszy na trasę po przeszkoleniu personelu z obsługi, które zaplanowane jest 1 i 2 września w Mińsku Mazowieckim. Na razie niewiadomo, czy Śląskie zmodernizuje w ten sposób więcej pociągów. To pytanie do Marszałka –mówi Magdalena Tosza. Zapytaliśmy. Postępowanie przetargowe było realizowane przez spółkę Przewozy Regionalne i to one określiły zakres przeprowadzonej modernizacji. W związku z planowanym na dzień 1 października 2011 r. rozpoczęciem działalności przewozowej spółki Koleje Śląskie, Województwo Śląskie rozważa pozyskanie taboru, nie tylko nowego, ale również po przeprowadzonej modernizacji. Jest to jednakże uwarunkowane dostępnością na rynku takich jednostek –mówi nam Witold Trólka ze Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego.
Jak już wspomnieliśmy na wstępie porównywalnie zmodernizowany skład pojawił się w województwie świętokrzyskim. Za jego przebudowę samorząd zapłacił 7,3 mln zł. Pociąg jest zmodernizowany podobnie jak łódzkie jednostki EN57. Zamontowano w nim m.in. asynchroniczne silniki, nowe siedzenia, okna, pulpit maszynisty i czoła. Takie zmiany zostały wykonane także w śląskiej jednostce. Podobieństw jest więcej, chociażby klimatyzacja, której nie zabrakło również w świętokrzyskim pojeździe, jak również udogodnienia dla niepełnosprawnych i WC z obiegiem zamkniętym. Pojazd wyróżnia się natomiast malaturą pudła i kolorystyką siedzeń, wybranym przez Urząd Marszałkowski. Zmodernizowana jednostka kursuje m.in. na trasie Kraków –Kielce. Może poruszać się z prędkością 130 km/h.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024