ED250 PKP Intercity przejechały 30 milionów kilometrów

inforail
09.07.2019 10:17

Pociągi ED250, któreod grudnia 2014 roku kursują w barwach PKP Intercity, przejechały już 30milionów kilometrów. To tak jakby 750 razy okrążyły Ziemię wzdłuż równika.Napokładzie składów podróżowało blisko 17,5 mln pasażerów.

20 pociągów, obsługujących kategorię Express InterCityPremium po raz pierwszy wyjechało na tory w grudniu 2014 roku. Od tego czasupokonały już 30 milionów kilometrów, co daje średnio 1,5 miliona kilometrów napojazd. Połączenia wskazanej kategorii uruchamiane są na trasach łączącychTrójmiasto i Warszawę z aglomeracjami południowymi – Krakowem, Katowicami,Wrocławiem, Gliwicami – a także umożliwiają dojazd do miast takich jakKołobrzeg, Bielsko-Biała, Rzeszów czy Jelenia Góra. Maksymalna prędkośćeksploatacyjna pojazdów ED250 wynosi aż 250 km/h.

30 milionówprzejechanych kilometrów robi wrażenie i jednoznacznie potwierdza, że składyED250 są bardzo ważnym i sprawdzonym elementem floty PKP Intercity. Cieszą sięcoraz większą popularnością wśród podróżnych, którzy cenią je za wysoki komforti szybkość – przekonuje Adam Laskowski, Członek Zarządu PKP Intercity.

Od czasu rozpoczęcia eksploatacji do końca kwietnia 2019roku składami EIP przejechało niemal 17,5 milionów pasażerów. Pociągi ciesząsię dużą popularnością wśród różnych grup pasażerów. W minionym okresie ponad1,7 mln podróżnych stanowili studenci, 1,1 mln seniorzy i blisko 950 tysięcyrodziny z dziećmi. Na pokładzie pociągów podróżowało prawie 12,5 tys. osób zniepełnosprawnością lub o ograniczonej mobilności. Najpopularniejsze byłypołączenia pomiędzy Warszawą a Krakowem, Trójmiastem i Wrocławiem.

Pociągi ED250 od samego początku są serwisowane w WarsztacieUtrzymania Technicznego (WUT), zlokalizowanym w Olszynce Grochowskiej wWarszawie i zajmującym teren o powierzchni 26 ha. W jego skład wchodzi hala opowierzchni 1 hektara, w której można serwisować jednocześnie pięć pociągów.WUT dysponuje także automatyczną i ekologiczną myjnią przejazdową, w którejumycie jednego składu zajmuje zaledwie 12 minut. Woda wykorzystywana do myciajest utrzymywana w obiegu zamkniętym, a w jednym cyklu można umyć nawet 10pociągów.

PKP Intercity przypominają także, że obecnie trwa montażWi-Fi w kolejnych składach. Pierwszy pojazd z darmowym, bezprzewodowym dostępemdo Internetu został oddany w grudniu 2018 roku. Z usługi można obecniekorzystać już w dziewięciu pociągach. Na listopad tego roku zaplanowane jestzakończenie montażu Wi-Fi we wszystkich jednostkach.

Obecnie jeden pociąg, a ściślej rzecz ujmując jeden z jegoczłonów, z uwagi na uszkodzenia powypadkowe znajduje się na naprawie weWłoszech.