Echa InnoTrans 2012: Vossloh G6 Multi Engine

inforail
09.10.2012 20:37

Vossloh na Innotrans 2012 zaprezentował nową wersję trzyosiowej lokomotywy manewrowej G6, oznaczoną G6 ME –Multi Engine. Lokomotywa wyróżnia się zastosowaniem dwóch niewielkich silników spalinowych. Oba silniki pracują jednocześnie tylko wtedy, gdy występuje zapotrzebowanie na pełną moc, co pozwala wydatnie zmniejszyć zużycie paliwa.

g61_760

Wielosilnikowa, trzyosiowa, spalinowo elektryczna lokomotywa manewrowa G 6 ME powiększyła szereg hydraulicznych i spalinowo-elektrycznych lokomotyw Vossloh Locomotives. Model G 6, zbudowany w technologii modułowej i platformowej, umożliwia wykorzystanie technologii wielosilnikowej, jak i hybrydowej.

Vossloh przeanalizował cykle eksploatacji i typowe przebiegi obciążeń lokomotyw manewrowych. Charakterystyczny jest wysoki udział czasu pracy luzem, zależny od zastosowania okres pracy pod obciążeniem, a także niski udział czasu pracy z pełną mocą i pod maksymalnym obciążeniem.

Dwa silniki Diesla mają moc 350 kW każdy. Jednostki napędowe pochodzą z samochodów ciężarowych i spełniają kolejowe normy czystości spalin. Mniejsze silniki pozwalają na zmniejszenie zużycia paliwa podczas jazdy luzem. Korzystnym dla środowiska jest fakt, iż silnik z pojazdu ciężarowego może zawsze pracować w korzystnym paśmie prędkości obrotowej. Poprawia to ekonomikę eksploatacji i niezawodność. Optymalna prędkość obrotowa zmniejsza zużycie silnika, co odbija się na poprawie trwałości, zmniejszeniu nakładów na utrzymanie i tym samym kosztów cyklu życia.

G6 na InnoTrans 2012

Pojazd posiada liczne systemy elektroniczne. Należy do nich Vossloh Track Recorder (zapis przebiegu jazdy), zapewniający niską emisję zanieczyszczeń i ekonomiczną eksploatację.  System Vossloh Eco Drive informuje maszynistę o przebiegu pracy lokomotywy i o zużyciu energii. Wyświetlane są następujące informacje:

  • zużycie paliwa na godzinę pracy,
  • zużycie paliwa na kilometr,
  • zużycie dzienne,
  • dzienny licznik zużycia,
  • całkowite zużycie,
  • bieżąca moc wyjściowa.

Licznik dzienny resetuje się podczas obsługi dziennej i/lub ręcznie. Możliwa jest ręczna aktywacja trybu Eco poprzez wielofunkcyjny wyświetlacz.

Lokomotywa G 6 na Innotrans była pomalowana w barwy STK i posiadała wyposażenie umożliwiające eksploatację na polskich, czeskich i niemieckich liniach kolejowych.

Tab. 1. Dane techniczne lokomotywy Vossloh G6.
Parametr
Wartość
Układ osi
C
Przeniesienie mocy
Elektryczne
Prędkość maksymalna
80 km/h
Prędkość maksymalna holowania
100 km/h
Maksymalna moc pociągowa
220 kN
Masa
60 –67,5 t
Moc maksymalna
700 kW
Długość ze zderzakami
10,790 mm
Minimalny promień łuku
50 m
Pojemność zbiornika paliwa
1800 l
Moc silników Diesla
2 x 350 kW
Normy czystości spalin
EU 97 / 68 IIIB (zgodność z Euro 5)
 

Prospekt lokomotyw manewrowych Vossloh (j. angielski i niemiecki)