EC250 główną atrakcją InnoTrans
Jakiś czas temu nałamach InfoRail pisaliśmy o pojazdach, jakie na targach InnoTrans w Berlinie zaprezentujeStadler. Teraz pora na szczegóły.
Producent poinformował, że wyjątkowe projekty innowacyjnych,efektywnych kosztowo oraz przyjaznych dla środowiska pojazdów będą głównąatrakcją stoiska 103 w hali 2.2, a także wystawy zewnętrznej. Przy stanowisku238 na terenie zewnętrznym będzie można zapoznać się z całą gamą usługświadczonych przez Stadler Service obejmującą: serwis, zaopatrzenie w częścizamienne, naprawy i modernizacje pojazdów szynowych.
Główną atrakcją targów będzie pierwszy na świecie seryjnieprodukowany niskopodłogowy pociąg dużych prędkości EC250, który od 2019 rokubędzie jeździł przez nowo otwarty, najdłuższy kolejowy tunel Św. Gotarda.Zwiedzający wystawę będą mogli również zobaczyć produkowane w zakładachStadlera w Siedlcach pociągi FLIRT budowane dla kolei holenderskich NSR, atakże elektryczno-spalinową lokomotywę EURODUAL przeznaczoną do eksploatacji wWielkiej Brytanii, tramwaje VARIOBAHN dla duńskiego miasta Aarhus i CITYLINKzamówiony przez Chemitz oraz wagon sypialny dla Azerbejdżanu. Stadler po razpierwszy zaprezentuje również model kolejki S-Bahn Berlin w skali 1:25.
Podczas berlińskich targów InnoTrans Stadler pokażenastępujące pojazdy:
Niskopodłogowy pociągdużych prędkości EC250 dla kolei SBB, Szwajcaria
To absolutna nowość na rynku, pierwszy pociąg dużych prędkościprodukcji Stadlera, będzie z pewnością główną atrakcją tegorocznych targówInnoTrans. Budowana dla szwajcarskich linii kolejowych SBB jednostka jestsymbolem innowacyjnej myśli technologicznej przedsiębiorstwa.
W październiku 2014 roku szwajcarskie SBB zamówiły 29jedenastoczłonowych jednostek typu EC250, a już niespełna 2 lata późniejStadler zaprezentuje na InnoTrans pierwsze gotowe wagony. Elektrycznywielosystemowy zespół trakcyjny może osiągać prędkość do 250 km/h i otrzymacertyfikat TSI HighSpeed. Niezwykle komfortową podróż zapewnią pasażeromniskopodłogowe bezstopniowe wejścia, klimatyzowane przedziały pasażerskie,przedziały wielofunkcyjne oraz do przewożenia rowerów. Pociąg będzie wyposażonyw nowoczesne systemy WC, dostosowane do potrzeb rodzin z dziećmi, osóbstarszych i niepełnosprawnych.
W każdym z pojazdów do dyspozycji pasażerów będą 403 miejscasiedzące: 117 w klasie pierwszej i 286 w klasie drugiej, a także 17 miejsc wwagonie restauracyjnym. Bogate wnętrze i przejrzysty, lekki design sprawią, żepodróż będzie niezapomnianym przeżyciem. Pociągi będą kursować od 2019 roku natrasach transalpejskich w relacji Zurych ? Mediolan, a później także w relacjiFrankfurt ? Mediolan. Pojazdy będą mogły jeździć zarówno na zwykłych trasachjak i trasach dużych prędkości, a zastosowane technologie odpowiadają wymogomnowego transalpejskiego, najdłuższego na świecie kolejowego tunelu Św. Gotarda.Jednostka, której szwajcarskie koleje SBB nadały imię ?Giruno? (Myszołów),będzie również dopuszczona do ruchu w Niemczech, Austrii i we Włoszech.
FLIRT ? NS Reizigers,Holandia
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Koleje Holenderskie zamówiły w kwietniu 2015 roku w siedleckimzakładzie Stadlera 58 trój- i czteroczłonowych pociągów typu FLIRT. Pojazdy dlakolei NS Reizigers mają jeździć na trasach regionalnych i będą osiągaćmaksymalną prędkość 160 km/h. Najnowsza generacja pociągu FLIRT spełnia wymogiTechnicznych Specyfikacji Interoperacyjności TSI PRM, jak również wymaganiazderzeniowe dla pudeł pojazdów szynowych EN 15227. Pneumatyczne systemyzawieszenia pociągu FLIRT zapewniają wysoki komfort podróżowania. W zależnościod długości, każdy z klimatyzowanych i kolorowych pociągów może pomieścić od 158do 214 pasażerów. Odpowiednio dużo miejsca przewidziano również na rowery,wózki dziecięce i wózki inwalidzkie.
Lokomotywa EURODUAL,Wielka Brytania
Lokomotywy, które mają również jeździć po liniachniezelektryfikowanych, muszą mieć opcję poruszania się bez napęduelektrycznego. Stadler zaprojektował lokomotywę dwusystemową, napędzaną zarównosilnikiem elektrycznym, jak i spalinowym. Lokomotywy hybrydowe mogą byćwykorzystywane na wszystkich trasach, dzięki czemu zwiększają elastycznośćużytkowania i transportu oraz zmniejszają jego koszt. Lokomotywa EURODUAL jestwszechstronną jednostką z mocnym napędem elektrycznym. Moc do 7000 kW pozwalaprowadzić z odpowiednią prędkością ciężkie pociągi na często uczęszczanychtrasach. Ta wysoce wydajna sześcioosiowa lokomotywa osiąga siłę ciągu do 500kN.
Wagon sypialny dlakolei ADY, Azerbejdżan
Dla Kolei Azerbejdżanu (ADY) Stadler buduje 30 wagonówsypialnych, które będą wykorzystane na międzynarodowych trasach w relacji: Bakuw Azerbejdżanie, przez Tbilisi w Gruzji, aż do tureckiego Kars i dalej doIstambułu. Dzięki zaprojektowanemu przez Stadlera specjalnemu wózkowi zprzestawnymi zestawami kołowymi, wagon może być eksploatowany zarówno naliniach szerokotorowych, które występują w Azerbejdżanie i Gruzji, jak inormalnotorowych, typowych dla Turcji i Europy Środkowej. Maksymalna prędkośćpociągu to 160 km/h. Każdy wagon sypialny wyposażony jest w agregat zasilaniaawaryjnego, który umożliwia nieprzerwane korzystanie z wagonu przez 24 godziny,bez konieczności używania zasilania zewnętrznego. Wagony wyposażone są wtoalety próżniowe i prysznice, a każdy z przedziałów pierwszej klasy maoddzielną łazienkę. W przedziale dla osób niepełnosprawnych znajdują się windydla wózków inwalidzkich. Wagony mają także przedział dla kierownika pociągu.Pojazdy odpowiadają normom przewidzianym w GOST i UIC.
Będą też dwa tramwaje, o których szerzej piszemy w InfoTram.
„