Dworzec w Białymstoku zostanie zamknięty. Przebudowa
PKP SA chcąprzebudować dworzec kolejowy w Białymstoku. Do 4 kwietnia zainteresowane firmymogą się zgłaszać do przetargu na tę inwestycję – poinformował PAP rzecznik PKPSA Michał Stilger.
Białostocki dworzec jest wśród 200 tego typu obiektów wkraju, które przejdą modernizacje w ramach Programu Inwestycji Dworcowych nalata 2016-2023. Prace w Białymstoku mają kosztować ok. 21 mln zł. Inwestycjabędzie dofinansowana z unijnego programu Polska Wschodnia.
PKP SA chce zmienić wnętrze hali głównej; planowany jest teżnowy układ komunikacyjny przydworcowego placu, ma być więcej miejscparkingowych. Przewiduje się również windy dla niepełnosprawnych, zmianę układupomieszczeń gospodarczych i technicznych, nową poczekalnię, kasy oraz nowymonitoring.
Na czas modernizacji dworzec będzie nieczynny; ma działaćtymczasowy, tzw. kontenerowy.
„Głównym celem przebudowy białostockiego dworca jestprzywrócenie mu dawnej świetności oraz wprowadzenie nowych udogodnień dlapasażerów. W ramach modernizacji bryła dworca odzyskałaby historycznykształt” – poinformował rzecznik PKP SA. Dodał, że przywrócony zostaniehistoryczny charakter wnętrza poczekalni – posadzki, żeliwnych słupów,zdobienia ścian i sufitów.
Stilger wyjaśnił, że PKP SA koncentruje się na przebudowiedworców przy już zmodernizowanych przez PKP PLK liniach kolejowych lub trasachprzewidzianych do kapitalnego remontu, a stacja Białystok znajduje się namiędzynarodowej trasie E75 Rail Baltica z Warszawy do krajów nadbałtyckich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Swoją inwestycję planują też PKP PLK. W ramach modernizacjikolejnych odcinków Rail Baltica, w tym roku firma chce ogłosić przetarg naodcinek Czyżew-Białystok – poinformował PAP Karol Jakubowski z biura prasowegoPKP PLK. Trwa projektowanie tej inwestycji.
„W ramach tego zadania zmodernizowana zostanie stacjaBiałystok. Na stacji przebudowane zostaną perony, które będą dostosowane dopotrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą nowe wiaty,funkcjonalne oświetlenie, tablice informacyjne, megafony i ławki” -wyjaśnił Jakubowski.
Dodał, że powstanie też przejście podziemne z bezpiecznymdojściem do peronów. „Efektami modernizacji stacji Białystok będąwygodniejsze warunki podróżowania, zwiększenie dostępności do kolei orazmożliwości stacji” – wskazał.
„