Dwie pierwsze zmodernizowane jednostki PKP SKM na trasie

inforail
31.03.2014 09:57

Zgodnie z umową końcem marca na trójmiejskie tory wyjechały pierwsze zmodernizowane przez PESĘ i ZNTK Mińsk Mazowiecki jednostki EN57. Umowa zawarta między stronami dotyczy remontu 21 pociągów. Jako pierwsze do przewoźnika wróciły składy oznaczone numerami EN57-1149 oraz EN57-1670. Po remoncie prędkość eksploatacyjna ezt-ów wzrosła do 120 km/h. Jednostki są napędzane przez nowe, asynchroniczne silniki. Wykonawca dostosował składy do przewozu osób niepełnosprawnych, zostały w nich zamontowane pochylnie dla osób niepełnosprawnych i rowerów. Pojawiły się także: nowoczesna, jednomodułowa toaleta, z zamkniętym obiegiem, ergonomiczne, wygodne fotele dla pasażerów ze skórzanymi zagłówkami. Ściany wewnętrzne i sufit wykonane zostały ze szklanych poliestrów, ściany działowe w systemie zabudowy szklanej. Nowe jest czoło pojazdu, a także ergonomiczna kabina maszynisty. Pojawiły się także mikroprocesorowe układy sterowania napędem i zespołem trakcyjnym, ogrzewanie nawiewne, system informacji audio-wizualnej zewnętrznej na tablicach kierunkowych LED oraz wewnętrznej na monitorach LCD 38„. Pojazdy są monitorowane i wyposażone w elektroniczny tachograf. Wszystkie jednostki zostaną zmodernizowane do standardu EN57AKM. Koszt remontu jednej jednostki to 6 mln zł, czyli o połowę mniej niż wartość nowego pociągu. A przewoźnik dostaje składy prawie jak nowe. W weekend PKP SKM zaprezentowało po raz pierwszy swoje „nowe”jednostki. Od dziś można spotkać je na trasie.

EN57 po modernizacji (foto: PKP SKM)EN57 po modernizacji (foto: PKP SKM)EN57 po modernizacji (foto: PKP SKM)EN57 po modernizacji (foto: PKP SKM)

EN57 po modernizacji (foto: PKP SKM)EN57 po modernizacji (źródło: YouTube)EN57 po modernizacji (źródło: YouTube)

Polub nas 🙂