Dwie oferty na naprawy P4 siódemek. Duży rozstrzał cenowy
Dwie oferty zostały złożone w przetargu na wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 15 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07.
Różnica między oferentami jest znaczna.
Oferty
Oferty złożyli:
1. Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego sp. z o.o. z ceną 40 874 037,75 zł brutto z prawem opcji oraz 24 524 442,65 zł brutto bez prawa opcji. Oferent proponuje 24 miesiące gwarancji i 50 dni kalendarzowych jako termin naprawy jednej lokomotywy.
2. PESA Mińsk Mazowiecki S.A. z ceną 73 657 627,50 zł brutto z prawem opcji oraz 44 194 576,50 zł brutto bez prawa opcji. Oferent proponuje 24 miesiące gwarancji i 50 dni kalendarzowych jako termin naprawy jednej lokomotywy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tylko pierwsza z nich mieści się w szacunkach zamawiającego. PKP Intercity podały, że na sfinansowanie zamówienia zamierzają przeznaczyć kwotę z prawem opcji brutto 41 106 600,00 zł, zaś bez prawa opcji brutto 24 663 960,00 zł.
Przypomnijmy, że zgodnie z zapisami przetargowymi wśród lokomotyw mogą wystąpić lokomotywy ze zmodernizowanym układem zawieszenia silników trakcyjnych. Na łożyskach tocznych oraz lokomotywy w których występują szafy MS.
Zakres naprawy obejmuje stały zakres naprawy, obejmujący prace wykonywane podczas każdej naprawy zgodnie z postanowieniami umowy, DSU, DTR. A także uzupełnienie braków i prace dodatkowe.
Przewidziana jest opcja, która obejmuje 10 kolejnych lokomotyw.
Na wykonanie prac będzie 30 miesięcy.