Dwie oferty na naprawy okresowe małopolskich Acatusów
Dwie oferty zostały złożone w przetargu na świadczenie usług utrzymania na poziomie P1-P3 i napraw elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 40WEa (seria EN64) oraz typu 32WE (seria EN77) użytkowanych przez Koleje Małopolskie wraz z zapewnieniem fabrycznie nowych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.
Złożyli je:
1) Public Transport Service Spółka z ceną netto: 3 765 105,00 zł, brutto: 4 631 079,15 zł;
2) Pojazdy Szynowe PESA z ceną netto: 3 467 350,00 zł, brutto: 4 264 840,50 zł.
Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia wynosi: 5 668 910,10 zł brutto wraz z prawem opcji.
O zamówieniu
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług utrzymania i napraw z dostawą fabrycznie nowych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych dla elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 40WEa serii EN64 oraz typu 32WE serii EN77 użytkowanych przez Zamawiającego, tj.: pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 32WE: EN77-001; EN77-002; EN77-003; EN77-004; EN77-005 oraz czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 40WEa: EN64-004; EN64-006; EN64-007; EN64-008.
ZAKRES PRAC
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie na Pojazdach czynności:
1) poziomów utrzymania P1, P2 i P3, z wyłączeniem mycia, wodowania i odfekalniania;
2) napraw bieżących i awaryjnych Pojazdów;
3) innych niezbędnych do utrzymania Pojazdów w stanie sprawności technicznej i zdolności do eksploatacji handlowej;
4) utrzymywania całodobowego punktu informacyjnego (serwisowej linii telefonicznej) pod numerem telefonu obsługiwanym przez polskiego operatora w języku polskim, w taryfie bez podwyższonych opłat za połączenie.
Wszelkie działania podejmowane przez Wykonawcę w związku z realizacją przedmiotu zamówienia nie mogą spowodować utraty obowiązującej gwarancji wystawionej przez producenta pojazdów.
Wykonawca zapewni:
1) zaplecze techniczne z odpowiednią ilością stanowisk przeglądowo-naprawczych;
2) warunki organizacyjne gwarantujące prawidłowe wykonywanie przedmiotu zamówienia;
3) pozostałe urządzenia niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności urządzenia/pojazdy umożliwiające przestawienie pojazdów z torów zelektryfikowanych na infrastrukturę, na której wykonywany będzie przedmiot zamówienia.
Wykonawca podczas realizacji przedmiotu zamówienia, na wniosek Zamawiającego, udostępni pojazd celem wykonywania napraw gwarancyjnych lub innych prac wykonywanych przez producenta pojazdów lub podmioty zewnętrzne działające na zlecenie i ryzyko Zamawiającego.
Wszelkie prace będące przedmiotem zamówienia Wykonawca wykona stosując się do aktualnych:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
1) Dokumentacji Technicznej Pojazdu i zainstalowanych w nim urządzeń;
2) norm i kart UIC przywołanych w Dokumentacji Technicznej;
3) postanowień Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem obowiązującego u Zamawiającego;
4) odpowiednimi Polskimi Normami, Normami Branżowymi obowiązującymi w okresie trwania Umowy;
5) regulacji wewnętrznych Zamawiającego;
6) regulacji Zarządcy Infrastruktury;
7) regulacji w zakresie bezpieczeństwa pracy;
8) powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na wszelkie prace wykonywane w ramach przedmiotu zamówienia, w tym użyte części zamienne i materiały eksploatacyjne na czas nie krótszy niż:
a) do następnego przeglądu pojazdu na danym poziome utrzymania, w odniesieniu do wykonania zakresu stałego czynności dla danego poziomu utrzymania,
b) 12 miesięcy na wykonane prace od dnia wykonania naprawy,
c) pełny okres gwarancji udzielanej przez producenta części zamiennych lub materiałów eksploatacyjnych Pojazdu w odniesieniu do zastosowanych części zamiennych lub materiałów eksploatacyjnych, nie krótszy jednak niż 6 miesięcy,
d) pełny okres gwarancji udzielanej przez naprawiającego lub regenerującego części zamienne lub materiały eksploatacyjne Pojazdu w odniesieniu do zastosowanych części zamiennych lub materiałów eksploatacyjnych, nie krótszy jednak niż 6 miesięcy.
Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na terenie województwa małopolskiego, z zastrzeżeniem, iż w wyjątkowych przypadkach Zamawiający na wniosek Wykonawcy może dopuścić wykonanie przedmiotu zamówienia w innej lokalizacji, w szczególności, gdy wykonanie przedmiotu zamówienia nie jest możliwe z przyczyn o obiektywnym charakterze lub gdy zmiana lokalizacji spowoduje przyspieszenie terminu realizacji przedmiotu zamówienia.
Prace mają zostać zrealizowane w ciągu 18 miesięcy. Rozpoczęcie świadczenia usług i realizacji czynności będących przedmiotem zamówienia nastąpi w ciągu 3 dni od dnia podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pierwsze czynności przeglądowo-naprawcze z poziomu utrzymania P3 dla pojazdów rozpoczną się nie wcześniej niż po dniu 1 stycznia 2022 r.
OPCJA
Zamawiający ma prawo do skorzystania z prawa opcji, polegającego na zwiększeniu wielkości zamawianych usług w stosunku do zamówienia podstawowego, nie więcej jednak niż do 20% maksymalnej wartości Umowy. Wykonawca nie może odmówić wykonania umowy w zakresie objętym opcją, o ile tylko Zamawiający złoży oświadczenie (pisemne albo w postaci elektronicznej – opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, pod rygorem nieważności) o skorzystaniu z niej, na co najmniej jeden miesiąc przed upływem terminu obowiązywania Umowy. Realizacja umowy w zakresie opcjonalnym będzie się odbywała w zakresie usług na podstawie cen jednostkowych wskazanych w projektowanych postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego.