Dwie oferty na modernizację dolnośląskich SA109; jedna mocno zaskakująca

inforail
05.04.2022 10:45
Dwie oferty zostały złożone w przetargu na wykonanie obsługi technicznej poziomu utrzymania P5 wraz z pracami dodatkowymi, w tym zabudowę klimatyzacji w pojazdach typu 212M serii SA109-003 i SA109-004.

Obie są drogie.

Oferty

Oferty złożyli:

1) Konsorcjum: COMPREMUM S.A. oraz MAG-TRAIN Sp. z o.o. z ceną 14 872 983,64 zł;

2) Konsorcjum: Serwis Pojazdów Szynowych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa oraz CSI Inwest Sp. z o.o. z ceną 14 514 000,00 zł.

Obie przekraczają budżet zamawiającego, który na ten cel chciał przeznaczyć 8 610 000,00 zł. To znacznie mniej niż zaproponowali oferenci. Na uwagę zasługuje fakt startu w przetargu konsorcjum COMPREMUM S.A. oraz MAG-TRAIN Sp. z o.o., które chce się specjalizować w naprawach wszystkiego co kolejowe, od wagonów przez lokomotywy po spalinowe składy. Ciekawe, co z tego wyjdzie?

Przypomnjmy, że wymagane jest doświadczenie. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę, obejmującą swoim zakresem wykonanie obsługi technicznej poziomu utrzymania P4 lub P5 co najmniej jednego spalinowego zespołu trakcyjnego lub spalinowego wagonu silnikowego do przewozu osób lub naprawę główną pasażerskiego pojazdu szynowego z napędem własnym.

Na realizację prac będzie 15 miesięcy.

Przeglądy P5 należą do najwyższego poziomu przeglądów pojazdów kolejowych. Swoim zakresem obejmują pełny demontaż podzespołów i zespołów z pojazdów dla ich szczegółowego sprawdzenia oraz naprawy lub wymiany elementów zużytych bądź uszkodzonych na fabrycznie nowe. Koleje Dolnośląskie przewidują możliwość rozszerzenia zamówienia o wykonanie dodatkowych prac wykraczających poza zakres przeglądu, a które przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa podróży oraz komfortu pasażerów.