Dwie oferty na dostawę spalinówek dla PKP Intercity
inforail
07.01.2014 13:12
Dwie oferty na dostawę spalinówek dla PKP Intercity
PKP Intercity otrzymały dwie oferty na dostawę 10 lokomotyw spalinowych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Firmy, które je złożyły to:
-
Newag S.A. Wartość dostawy: 160 146 000,00 mln zł brutto;
-
Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. Wartość dostawy: 131 199 991,80 mln zł brutto.
Cena to jednak nie wszystko. Komisja przetargowa, przy wyborze najkorzystniejszej oferty, będzie kierować się w 45% kryterium ceny (z czego 33 pkt procentowe stanowi cena brutto za dostawę pojazdów i 12 pkt procentowych cena brutto usługi utrzymania tj. stawka za 1km przebiegu pojazdu), 40% wskaźnikiem NPV, a w 15% współczynnikiem niezawodności i gotowości technicznej pojazdu.
Przewoźnik wymaga aby, tabor dysponował deklaracjami zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi oraz bezpieczeństwa. Musi spełniać wymagania wyszczególnione w specyfikacjach TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla kolei), w tym przystosowanie do prędkości nie mniejszej niż 140 km/h.
Dzięki projektowi pociągi przewoźnika wrócą na niezelektryfikowane trasy, np. na Mazurach czy Podkarpaciu. Nowe lokomotywy PKP Intercity od 2015 roku poprowadzą pociągi pasażerskie w tych relacjach, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane. Będą jeździć na trasach: Ełk – Korsze, Ełk – Olecko – Suwałki, Rzeszów – Zamość, Rzeszów – Zagórz, Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn, Piła –Krzyż.
Zakup lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów pasażerskich z jednej strony pozwoli uruchomić nowe połączenia, np. we wskazanych wyżej Bieszczady czy na Mazurach, a tym samym rozszerzyć ofertę dla naszych pasażerów, z drugiej podnieść komfort na obsługiwanych obecnie relacjach np. na Hel. Pociągi PKP Intercity pojawią się na niezelektryfikowanych trasach, na których dziś oferta jest bardzo ograniczona – podkreśla Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Zwycięzca przetargu będzie zobowiązany dostarczyć pojazdy w terminie do 30 października 2015 r. Część środków na sfinansowanie inwestycji PKP Intercity chce pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Projekt znajduje się już na liście podstawowej projektów indywidualnych dla POIiŚ.
Zakup 10 nowych lokomotyw spalinowych pozwoli PKP Intercity ograniczyć koszty związane z wynajmem tego typu taboru, a także wpłynie na komfort podróżowania poprzez eliminację awarii, które zdarzały się starym lokomotywom – mówi Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych. Dziś po raz ostatni otworzyliśmy oferty na zakup taboru w tej perspektywie unijnej. Z dużą nadzieją czekamy na informacje dotyczące poziomu dofinansowania w nowej perspektywie. Na tej podstawie będziemy w stanie sporządzić ostateczne plany oparte na potrzebach z jednej strony oraz możliwościach finansowych z drugiej – dodaje.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024