Dwie lokomotywy Vectron sprzedane do Włoch
PKP Intercity testuje lokomotywę Siemensa Vectron, tymczasem włoski prywatny operator – Fuori Muro –podpisał kontrakt z producentem na dostawę dwóch takich lokomotyw. Maszyny zostaną zbudowane w fabryce w Monachium –Allach i dostarczone klientowi w grudniu 2013 roku. Vectron to lokomotywy nowej generacji budowane przez Simensa z przeznaczeniem na rynek europejski, zaprezentowane po raz pierwszy na targach InnoTrans w 2010 roku. Mimo, iż włoski przewoźnik będzie wykorzystywał lokomotywy w transporcie towarowym, warto zwrócić uwagę na ten kontrakt także na łamach InfoRail, chociażby w kontekście obecnych testów tych maszyn w PKP Intercity, a także dlatego, że jest to pierwszy kontrakt na świecie na dostawę lokomotyw Vectron DC. Warto również przypomnieć, iż pierwsze lokomotywy Vectron AC zostały zakupione w grudniu 2010 roku przez monachijską firmę leasingową Railpool, w liczbie 6 sztuk. Jak informuje producent maszyny te mogą poruszać się z prędkością do 160 km/h. W 98% nadają się do recyklingu.
Jak już wspominaliśmy lokomotywą Vectron DC interesują się także operatorzy kolejowi działający w Polsce. Maszyna ta otrzymała w listopadzie świadectwo dopuszczenia do eksploatacji w Polsce i obecnie jest testowana przez przewoźników w Polsce, m.in. wspomnaine PKP Intercity Dopuszczony wariant lokomotywy ma moc maksymalną 5200 kW, przy sile rozruchu 300kN, a masa pojazdu to 80 ton. Osiąga prędkość maksymalną 160 km/h, choć może być przystosowany do prędkości 200 km/h.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dołącz do nas na Facebooku.