Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwie asynchroniczne `siódemki` już na szlaku

inforail
10.06.2014 09:30

Dwie asynchroniczne „siódemki”opuściły już ZNTK Oleśnica i udały się na dalsze testy dynamiczne. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail PKP Intercity z powodu braków w parku lokomotyw zdecydowały się na przeprowadzenie modernizacji, połączonej ze zwiększeniem prędkości maszyn do 160 km/h. Jak informują użytkownicy YouTuba elektrowozy wyjechały z ZNTK Oleśnica 5 czerwca, a kilka dni później udały się do Warszawy na dalsze testy. Film z odjazdu ze stacji Wrocław Główny można zobaczyć tutaj. Przypomnijmy, że PKP Intercity zdecydowały się na przebudowę elektrowozów EU07-533 na EU07A-002 oraz EU07-494 na EU07A-003. Pierwszy taki elektrowóz – EU07A-001 powstał na bazie lokomotywy EU07-495 w 2011 roku. Za zmodernizowanie dwóch lokomotyw PKP Intercity będą musiały zapłacić ZNTK Oleśnica 9 400 000 PLN bez VAT.

Dwie lokomotywy EU07A na dworcu we Wrocławiu

Szerzej o tym projekcie pisaliśmy tutaj.