Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwaj producenci zainteresowani województwem lubuskim

inforail
13.02.2018 10:10

Bez niespodzianek.Wstępne zainteresowanie dostawą nowych pociągów dla województwa lubuskiego wykazałodwóch producentów.

Jak poinformował nas Michał Iwanowski, rzecznik prasowyZarządu Województwa Lubuskiego wnioskiws. udziału w dialogu technicznym, poprzedzającym ogłoszenie postępowaniaprzetargowego pn. „Zakup pasażerskich pojazdów kolejowych” złożyłyprzedsiębiorstwa Pesa Bydgoszcz S.A. oraz Newag S.A. Nowy Sącz.

Obaj producenci dostarczali już pociągi dla tego regionu. Terazwojewództwo szykuje kolejne zakupy, które poprzedzone zostały wspomnianym dialogiemtechnicznym. Przypomnijmy, że ma on na celu pozyskanie przez zamawiającegoinformacji w zakresie najlepszych, najnowocześniejszych i najkorzystniejszychtechnicznie, technologicznie, organizacyjnie i ekonomicznie rozwiązań mogącychsłużyć realizacji potrzeb zamawiającego i być przedmiotem udzielonegozamówienia.

Pozyskane informacje będą mogły być wykorzystane przyzdefiniowaniu szczegółowego opisu zamówienia, treści umowy i innych dokumentówprzetargowych. Zamawiający planuje udzielenia zamówienia publicznego na dostawędwóch nowych trzyczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Pojazdy będąprzeznaczone do realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym z prędkościąmaksymalną nie mniejszą niż 120 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych owysokości peronów 300-760 mm. Dostarczone pojazdy stanowić będą własnośćZamawiającego – organizatora przewozów użyteczności publicznej, a ichużytkownikiem będzie licencjonowany przewoźnik – Przewozy Regionalne sp. z o.o.

Dostarczane pojazdy powinny spełniać ogólne wymagania wzakresie przystosowania do ruchu regionalnego przy spełnieniu warunku znacznychoszczędności w kosztach uruchamianych pociągów z uwagi na wykorzystanie lekkiegotaboru. Do głównych cech pojazdów, wymaganych przez zamawiającego należyzaliczyć m.in.: zastosowanie ekonomicznych silników spalinowych nowej generacjio niskim zużyciu paliwa, klimatyzacja kabiny maszynisty i części pasażerskiej,monitoring wnętrza pojazdu, tempomat. Konstrukcja oraz wyposażenie, w tym stałemiejsca siedzące, powinny zapewniać komfortową podróż w czasie przejazdu conajmniej do 4 godzin.