Dwa tory na odcinku Otwock-Pilawa od połowy grudnia tego roku

inforail
12.11.2020 09:45

Pociągi pojadą podwóch torach na odcinku od Otwocka do Pilawy od połowy grudnia tego roku, czyliod czasu wejścia w życie nowego kolejowego rozkładu jazdy. Dzięki oddaniu doeksploatacji drugiego toru zwiększy się przepustowość trasy – poinformowały PKPPolskie Linie Kolejowe.

Obecnie na tym odcinku pociągi kursują po jednym torze.

Wąskie gardło

-Drugi tor między Otwockiem a Pilawą oznacza likwidację+wąskiego gardła+ w komunikacji kolejowej. To zwiększenie możliwości sprawnychpodróży pociągiem w ruchu regionalnym, oraz na linii między Warszawą aLublinem – powiedział PAP Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich LiniiKolejowych.

Przy okazji oddania pierwszego toru na odcinkuOtwock-Pilawa, co nastąpiło pod koniec sierpnia tego roku, zmodernizowano trzystacje kolejowe Otwock, Celestynów i Pilawa oraz siedem przystanków -Śródborów, Pogorzel Warszawska, Stara Wieś, Kołbiel, Chrosna, Zabieżki iAugustówka. Nowe perony mają zamontowane oświetlenie, wyposażone są w wiaty iławki. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się mają do dyspozycjipochylnie.

Warszawa-Lublin

Odcinek z Otwocka do Pilawy jest przebudowywany w ramachmodernizacji linii Warszawa – Lublin. Na modernizowanym odcinku zamontowano już93 rozjazdy. Rozwieszona jest nowa sieć trakcyjna. Zbudowano i zmodernizowano26 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 od Warszawy Wschodniej doLublina jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym.Wartość projektu wynosi ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnegoPOIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku.(PAP)