Dwa SA109 już w Czechach
Dwa zakupione przezGW Train Regio pojazdy serii SA109 są już w Czechach. W weekend zostałyprzetransportowane z Katowic do Volar.
Czeskie media podkreślają cenę, za jaką zostały zakupionedwa składy. To 7 mln koron czyli tyle, ile kosztuje … autobus międzymiastowy.Jednostki chciały też zakupić Przewozy Regionalne, ale dawały jeszcze mniej niżczeski przewoźnik.
To bardzo korzystny zakup, pojazdy są w bardzo dobrymstanie. Trzeba będzie wprowadzić tylko drobne modyfikacje i będą mogły wyjechaćna trasy – twierdzi Petr Špetlák, członek Zarządu GW Train Regio. Zanim tonastąpi czeski odpowiednik UTK musi wydać zezwolenie na ich kursowanie po tamtejszejsieci kolejowej.
SA109 to dwuczłonowe autobusy szynowe typu 212M serii SA109produkowane były w latach 2003-2005 przez zakłady Kolejowe Zakłady MaszynKolzam SA z Raciborza oraz w latach 2011-2012 przez Pierwszą Fabrykę Lokomotyww Polsce Fablok SA. Stanowią samodzielną pasażerską jednostkę trakcyjną onapędzie spalinowym przeznaczoną do obsługi kolejowego ruchu lokalnego iregionalnego na mniej obciążonych, głównie niezelektryfikowanych liniach.Koleje Śląskie użytkowały dwa egzemplarze pojazdów serii SA109 o numerach 005 i011, które zostały wprowadzone do eksploatacji odpowiednio w styczniu 2013 rokui grudniu 2012 roku. Autobusy szynowe charakteryzują się jednoprzestrzennym,częściowo niskopodłogowym wnętrzem wyposażonym w ergonomiczne fotele typumiękkiego wykonane w technice wandaloodpornej. Pojazdy są przystosowane dopotrzeb osób o ograniczonych możliwościach ruchowych – miejsca do postawieniawózków, a także dużą toaletę w układzie zamkniętym. Istnieje również możliwośćprzewozu rowerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Do wzięcia są jeszcze podobne jednostki od KoleiDolnośląskich. Czy także trafią do Czech? Wcale nie jest to wykluczone.
„