Dwa plus trzy pociągi dla BiT
inforail
04.01.2013 10:14
Dwa plus trzy pociągi dla BiT
Zakup taboru kolejowego do obsługi kolei metropolitalnej 'BiT City’ zapowiedział samorząd regionu kujawsko-pomorskiego. Pierwsze nowe elektryczne pociągi mają pojawić się na torach między Bydgoszczą, a Toruniem w 2014 roku.
’Przygotowania do tego przetargu rozpoczęliśmy, kiedy mieliśmy już pewność, że rusza rewitalizacja linii kolejowej numer 18 Bydgoszcz-Toruń, o którą wcześniej zabiegaliśmy, bo te przedsięwzięcia mają sens tylko razem. Zakładamy, że dostawa taboru zostanie zrealizowana na początku 2014 roku, czyli wtedy, kiedy na 'osiemnastce’ zakończą się roboty i będziemy tamtędy jeździć z prędkością 120 kilometrów na godzinę’ – podkreślił w czwartek Piotr Całbecki, marszałek województwa kujawsko-pomorskiego. Zakup taboru to jeden z projektów składających się na BiT City – najpoważniejsze przedsięwzięcie infrastrukturalne w regionie kujawsko-pomorskim. Ma ono zapewnić szybkie połączenie kolejowe między Bydgoszczą i Toruniem oraz powiązać z nim systemy transportu publicznego w obu miastach. Jak podkreślił marszałek, zakup taboru jest największym przedsięwzięciem spośród tych, które w ramach BiT City realizuje samorząd województwa. Łącznie z zagwarantowanym wsparciem z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wydatkowanych zostanie 130 milionów złotych.
Przetarg obejmie dostawę dwóch pociągów z możliwością zamówienia dodatkowych trzech. Składy mają posiadać 200-220 miejsc siedzących, klimatyzację, urządzenia umożliwiające przewóz niepełnosprawnych, system audiowizualny i ekologiczne toalety. 'Muszą być przy tym ciche, przyjazne środowisku i energetycznie oszczędne, przy rozwijanej prędkości 120 kilometrów na godzinę. Chcemy, by zakupowi towarzyszył pięcioletni serwis techniczny producenta’ – zaznaczył Całbecki. Zapowiedź ogłoszenia przetargu na zakup pociągów jest kolejną już próbą sfinalizowania tego przedsięwzięcia. Początkowo zapowiadano, że przetarg zostanie ogłoszony w 2012 roku, a tabor dostarczony rok później, ale plany te trzeba było skorygować, gdy okazało się, że oczekiwana na ten cel dotacja państwowa będzie prawie o rok opóźniona.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024