Dwa nowe Traxxy w Polsce
inforail
28.06.2011 15:04
Dwa nowe Traxxy w Polsce
W poniedziałek Bombardier Transportation oficjalnie zaprezentował i przekazał firmnie Pol-Miedź Trans dwie nowe lokomotywy elektryczne BOMBARDIER TRAXX, przeznaczone do obsługi ruchu towarowego w Polsce. Impreza odbyła się na bocznicy kolejowej w Lubinie w towarzystwie przedstawicieli firm oraz mediów. Warto zwrócić uwagę na łamach InfoRail na nowe lokomotywy chociażby z tego względu, że TRAXX-y są przeznaczone nie tylko do ruchu towarowego, ale także pasażerskiego. Umowa na dostawę dwóch lokomotyw elektrycznych TRAXX F140DC została zawarta w listopadzie 2009 roku. Pol-Miedź Trans Sp. z o.o., należąca do Grupy Kapitałowej KGHM Polska Miedź SA, będzie wykorzystywać nowe lokomotywy do obsługi ruchu towarowego w Polsce. Lokomotywy TRAXX DC eksploatowane będą w ruchu krajowym na liniach zewnętrznych, obsługiwanych przez przewoźnika. Celem Naszej Spółki było pozyskanie silnych, szybkich, energooszczędnych lokomotyw i jestem pewien, że TRAXXY F140DC spełnią nasze oczekiwania.
Zakup nowych TRAXX-ów jest też początkiem kolejnego etapu modernizacji naszego taboru kolejowego –mówi Karol Wołkowiński, Prezes Zarządu Pol-Miedź Trans. Jak już wspomnieliśmy rodzina lokomotyw należących do platformy TRAXX przeznaczona jest do ruchu pasażerskiego i towarowego, krajowego i międzynarodowego. W skład platformy lokomotyw TRAXX wchodzą trzy typy pojazdów z napędem elektrycznym (jednosystemowe zasilane prądem stałym lub przemiennym oraz wielosystemowe) oraz pojazdy spalinowo-elektryczne. Cechą charakterystyczną wszystkich lokomotyw TRAXX jest ich modułowa konstrukcja. Lokomotywy wyposażone są w urządzenia napędu i sterowania BOMBARDIER MITRAC. Lokomotywy TRAXX doskonale sprawdzają się na rynku. Obecnie, w samej Europie, zamówiono ich ponad 1500. Nadwozia wszystkich lokomotyw TRAXX produkowane są w naszym zakładzie we Wrocławiu. Cieszę się, że wspólnie z przedstawicielami Pol-Miedź Trans mogliśmy zaprezentować kolejne lokomotywy elektryczne najnowszej generacji –mówi Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024