Dwa kolejne Flirty odebrane przez Koleje Mazowieckie. Pojadą do Łowicza
Trwają dostawynowoczesnych pojazdów FLIRT trzeciej generacji produkcji Stadlera dla KoleiMazowieckich. 10 z 61 pięcioczłonowych, zamówionych w styczniu 2018 r. pojazdów obsługuje jużpociągi na liniach do Działdowa, Łowicza i Celestynowa.
Na początku bieżącego tygodnia odbyły się odbiory dwóchkolejnych pojazdów. Odebrane składy zostaną niebawem włączone do ruchu natrasie Celestynów – Warszawa – Łowicz. Przypomnijmy,że bieżące dostawy są realizowane w ramach drugiej umowy wykonawczej na 12pięcioczłonowych pojazdów FLIRT, zawartej z producentem 28 marca 2019 r.
W uzgodnieniu zprzewoźnikiem pociągi w ramach tej umowy przekazujemy znacznie przedprzewidzianymi w kontrakcie terminami, aby jak najszybciej zapewnić pasażerommożliwość podróżowania nowoczesnymi, bezpiecznymi i komfortowymi składami –mówi Magdalena Dankowska, dyrektor projektu w Stadler Polska.
Umowa na zakup 12 ezt do obsługi trasy Łowicz – Sochaczew –Warszawa – Celestynów jest jedną z czterech umów dofinansowanych w ramachdziałania 5.2 Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. 1. „Zakup 12 sztuk nowychpięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych I”. Wartość całkowitaprojektu – 316,40 mln z, z czego kwota dofinansowania to 128,55 mln zł.
Odebraliśmy dwakolejne, nowoczesne i komfortowe pojazdy, które już w najbliższym czasie zasiląpark taborowy Kolei Mazowieckich, a przede wszystkim będą bobrze służyły naszympasażerom w ich codziennych i okolicznościowych podróżach. Składampodziękowania pracownikom Stadlera i Kolei Mazowieckich za efektywnąwspółpracę, której finałem jest terminowe zrealizowanie umowy w zakresiedostawy jedenastego i dwunastego pojazdu FLIRT3 – mówi Czesław Sulima,członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pociągi zamówione przez Koleje Mazowieckie to elektrycznezespoły trakcyjne typu FLIRT najnowszej generacji – nowoczesne, lekkie,energooszczędne pojazdy z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Sąjednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacjiwizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Mogą osiągać prędkość160 km/h. Są również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformędla osób z niepełnosprawnościami, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcychi rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera zmaszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie zakupionepojazdy FLIRT są w pełni zgodne z Technicznymi SpecyfikacjamiInteroperacyjności (TSI).
Całkowita wartość projektów na 55 pojazdów, dofinansowanychw ramach POIiŚ, wyniesie ponad 1,42 mld zł. Dofinansowanie z CUPT ustanowionezostało na poziomie 50 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych, co stanowi rekordowąkwotę 580,25 mln zł. (KM)