Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwa Flirty3 z odbiorem technicznym

inforail
08.10.2015 09:34

Odebraliśmy technicznie dwa pojazdy Flirt3, dostarczoneprzez Stadlera. Przed nami odbiór końcowy ? powiedziała nam Beata Czemerajda zBiura Komunikacji i Public Relations PKP Intercity. Oznacza to, że oba składysą właściwie gotowe do ruchu i oczekują już tylko na dokumenty, które formalniedopuszczą je do przewozu pasażerów. Przewoźnik wdrożył bowiem, zarówno wprzypadku Flirtów3, jak i Dartów, trzystopniowy program odbioru pojazdów.Pierwszy etap to odbiory fabryczne, dokonywane przez komisarzy PKP Intercityczuwających przy produkcji pojazdów. Dwa pozostałe to wspomniane odbiorytechniczny i końcowy.

Po odbiorze technicznym są jednostki 002 i 007. Przewoźnikzapewnia, że aby skład został odebrany musi być przede wszystkim bezpieczny dlapasażerów. A poza tym sprawny i zgodny ze specyfikacją. Nie ma mowy, abyśmyodebrali półprodukt czy skład z usterkami ? mówił nam kilkanaście dni temuMarcin Karasiński odpowiedzialny w PKP Intercity za realizację kontraktu.

PKP Intercity zakontraktowały 20 Dartów od PESY oraz 20Flirtów3 od konsorcjum Stadler&Newag. Wszystkie jednostki muszą zostaćdostarczone do końca roku.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail PESA zapewnia, żezdąży i kontrakt nie jest zagrożony. Konsorcjum jest natomiast na finiszu pracprzy budowie składów dla PKP Intercity.