Dwa Feniksy już w Przewozach Regionlanych, pozostałe 18 do wzięcia
Dwa zmodernizowaneprzez poznańskie zakłady H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych elektrycznezespoły trakcyjne EN57 – FPS (FENIKS 57), których właścicielem jest PolskiTabor Szynowy wyjadą na tory.
Dzięki porozumieniu, podpisanemu dziś pomiędzy: H.Cegielskim – Fabryką Pojazdów Szynowych, Polskim Taborem Szynowym i PrzewozamiRegionalnymi, największy krajowy przewoźnik kolejowy rozpocznie ich próbnąeksploatację. FENIKSY 57 zasilą tabor przewoźnika w Wielkopolsce, ale nowaoferta Polskiego Taboru Szynowego, skierowana jest również do innych kolejowychprzewoźników.
Podpisaniu porozumienia towarzyszyła konferencja z udziałemprzedstawicieli Przewozów Regionalnych, Polskiego Taboru Szynowego, H.Cegielski – FPS oraz Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., w której nadzorzewłaścicielskim znajdują się sygnatariusze porozumienia.
Jednym z priorytetówARP S.A. jest wspieranie procesów restrukturyzacji i rozwoju polskichprzedsiębiorstw. Nasza aktywność na tym polu przynosi rezultaty, czegomodelowym przykładem są skutecznie odbudowujące swoją pozycję rynkową PrzewozyRegionalne, a kolejnym – nowa oferta Polskiego Taboru Szynowego w postaciFeniksów 57, których modernizację przeprowadzono w zakładach H. Cegielskiego.Chcemy, aby w Poznaniu były realizowane kolejne projekty tak ważne dla branżykolejowej. Jestem przekonany, że zmodernizowane przez zakłady Cegielskiegonowoczesne pojazdy już wkrótce będą jeździć nie tylko w Wielkopolsce, ale i wpozostałych regionach Polski. A ich nabywcami będą również inni przewoźnicykolejowi – powiedział Marcin Chludziński, Prezes Zarządu Agencji RozwojuPrzemysłu S.A.
FENIKS 57 to kompleksowo zmodernizowane przez H.Cegielskiego – Fabrykę Pojazdów Szynowych pociągi elektryczne, które gwarantująwysoki komfort podróżowania. Pojazdy charakteryzują się nowoczesnym wnętrzem iwieloma udogodnieniami dla pasażerów oraz maszynistów. Posiadają m.in.zintegrowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację oraz monitoringprzestrzeni. Zespół trakcyjny zapewnia również komfortowe warunki przejazdu dlaosób niepełnosprawnych – każdy z pojazdów wyposażony jest w pomosty, po którychswobodnie może wjechać wózek inwalidzki.
FENIKS 57 to pojazdwygodny i przyjazny podróżnemu, wierzę, że pasażerowie POLREGIO będą mieliokazję się o tym już wkrótce przekonać i ocenić efekt modernizacji dokonanej wFabryce Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Szczególnie, że jest to najbardziejzaawansowana przebudowa pojazdów, których korzenie sięgają lat 60-tych –dodał Hubert Stępniewicz, Prezes Zarządu H. Cegielski – Fabryka PojazdówSzynowych.
Obecnie gotowe są wszystkie z 20 zmodernizowanych wpoznańskim H. Cegielski – FPS elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, którezostały zakupione przez Polski Tabor Szynowy w 2015 roku. Polski Tabor Szynowyoferuje zmodernizowane Feniksy polskim przewoźnikom w formie sprzedaży, alerównież dzierżawy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W imieniu PolskiegoTaboru Szynowego mam zaszczyt przekazać dwa pierwsze pojazdy FENIKS 57. Nazwanie jest przypadkowa. Z racji skali przeprowadzonych prac nawiązuje doodradzającego się z popiołów mitycznego feniksa, bo standard pojazdów i wysokajakość modernizacji sprawiają, że w żaden sposób nie przypominają onepierwowzoru. Dwa pierwsze składy, które wyruszają dziś w barwach POLREGIO sądla nas symbolicznym otwarciem na współpracę z szeroko pojętym rynkiem.Zakładamy nie tylko możliwość sprzedaży elektrycznych jednostek, ale także wzależności od zapotrzebowania leasing długo- lub krótkoterminowy. Jestempewien, że Feniksy spełnią nie tylko oczekiwania pasażerów, ale także stworząnową, konkurencyjną wartość na polskim rynku przewozów pasażerskich –powiedział Adam Laskowski, Prezes Zarządu Polskiego Taboru Szynowego.
Dzięki podpisanemu porozumieniu Przewozy Regionalneprzeprowadzą próbną eksploatację dwóch pojazdów tego typu. Pociągi już wkrótcewyruszą na obsługiwane przez przewoźnika trasy w województwie wielkopolskim.Dla przewoźnika istotne będą zarówno opinie podróżnych, jak i pracownikówodpowiedzialnych za prowadzenie oraz serwisowanie składów.
Jako największypodmiot na rynku pasażerskich przewozów kolejowych, którego celem jest zapewnieniemobilności każdego dnia tysiącom mieszkańcom Polski, jesteśmy zadowoleni, żewspólnie z Polskim Taborem Szynowym oraz Fabryką Pojazdów Szynowych H.Cegielskiego będziemy mogli przetestować, jak kompleksowo zmodernizowany pojazdEN57, tzw. FENIKS 57, sprawdzi się w codziennych warunkach ruchu pasażerskiego.Zebrane w czasie kilkumiesięcznej eksploatacji próbnej informacje pozwoląnaszym pracownikom podnieść kompetencje w zakresie obsługi i bieżącej kontrolistanu technicznego tego typu pojazdów. Jestem przekonany, że z fachowej wiedzyi unikatowych umiejętności pracowników POLREGIO skorzystają także nasipartnerzy. Podpisanie dzisiejszego porozumienia tu, w „Cegielskim”, jest dlanas symboliczne. Składy zostały zmodernizowane w tych zakładach, a na co dzieńbędą kursować po wielkopolskich torach – mówi Krzysztof Zgorzelski, PrezesZarządu Przewozów Regionalnych.
„