Dwa 14WE, które chce sprzedać SKM Warszawa mało atrakcyjne dla potencjalnych nabywców
Jak udało nam się ustalić zainteresowanie dwoma składami 14WE, które chce sprzedać SKM Warszawa jest znikome.
Składy te nie są łakomym kąskiem dla potencjalnych nabywców.
Za wolne
Jak się dowiedzieliśmy problemem jest przede wszystkim prędkość maksymalna, z którą 14WE mogą kursować. To 110 km/h. Obecnie na wielu liniach kolejowych wymagana jest prędkość 120 km/h. Wszystkie nowe i zmodernizowane składy, a także pociągi PKP Intercity, prowadzone nawet lokomotywami EU/P07 mogą kursować właśnie 120 km/h. Jeśli chodzi o linie zelektryfikowane wolniejsze są jedynie niezmodernizowane EN57.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przypomnijmy, że łącznie wyprodukowanych zostało 9 składów 14WE. Wszystkie, za wyjątkiem Pociągu Papieskiego, trafiły do SKM Warszawa. Obecnie w Warszawie pozostały dwa składy, które mają zostać sprzedane. Dwa takie pojazdy kupiły już wcześniej Koleje Śląskie, cztery trafiły do Industrial Division, obecnie Cargounit. Ta ostatnia firma raczej nie pozyska następnych takich pociągów.
14WE to jednostki wyprodukowane przez NEWAG w latach 2005-2007 na bazie popularnych jednostek EN57. Swego czasu nazywano je "pociągami ze złomu".