Duże zainteresowanie remontami dworców w Koszalinie i Słupsku
Polskie LinieKolejowe poinformowały o otwarciu ofert na wykonanie dokumentacji projektowejnowych obiektów dworców PKP w Słupsku i Koszalinie wraz z pełnieniem nadzoruautorskiego. Pierwsze zadanie chce realizować 10 podmiotów, drugie – dziewięćfirm i konsorcjów.
PKP SA ogłosiły przetarg na wykonanie dokumentacjiprojektowej nowych obiektów dworców w Słupsku (Pomorskie) i Koszalinie(Zachodniopomorskie) wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego 22 czerwca 2020 r.Do piątku zainteresowani zamówieniem podzielonym na dwa odrębne zadania mogliskładać oferty.
Z informacji z otwarcia ofert wynika, że pierwsze zadaniedotyczące obiektu w Słupsku chce realizować 10 podmiotów. Najniższą cenęzaproponowała spółka Studium z Warszawy. Zobowiązała się wykonać zadanie zaponad 711 tys. zł. Najdroższa oferta w kwocie ponad 2,1 mln zł należy do spółkiWK Architekci ze Swarzędza.
Swarzędzka spółka zaproponowała też najwyższą cenę spośróddziewięciu oferentów zainteresowanych wykonaniem drugiego zadania związanego zzaprojektowaniem dworca w Koszalinie. Jej cena to blisko 978 tys. zł.Najtaniej, za kwotę blisko 453 tys. zł, zadanie chce zrealizować spółkaTBiArchitekci z Gdańska.
Zamawiający poinformował, że zamierza przeznaczyć nasfinansowanie zamówienia łącznie ponad 4,8 mln zł, w tym ponad 3,5 mln zł nazadanie w Słupsku oraz blisko 1,3 mln zł na zadanie w Koszalinie.
Obecnie prowadzona jest weryfikacja złożonych ofert.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wybrani wykonawcy obu zadań na ich realizację będą mieć 52tygodnie od podpisania umowy.
Dworzec w Słupsku znajduje się przy linii 202 Gdańsk Główny- Stargard. Został oddany do użytku w 1990 r. Obecny budynek dworca zostaniezburzony. Powstanie dwupoziomowy obiekt w randze dworca wojewódzkiego.Inwestycja wpisuje się w budowę transportowego węzła komunikacyjnego. Założeniejest takie, by nowy dworzec PKP połączyć z dworcem autobusowym tunelem podtorami z ul. Kołłątaja.
Dworzec w Koszalinie mieści się przy liniach kolejowych nr402 Koszalin – Stargard oraz 202 Gdańsk Główny – Stargard. Obecny budynek z lat60-tych ubiegłego wieku ma zostać wyburzony. Pozostawione zostaną tunel iwejścia na perony oraz zabytkowe freski w holu głównym, które są pod ochronąkonserwatorską, mimo że obiekt w 2019 r. został wykreślony z rejestru zabytków.Obie inwestycje znalazły się w Programie Inwestycji Dworcowych na lata2016-2023. (PAP)
„