DT – Vyhybkarna a strojirna a.s. – infrastruktura torowa
inforail
03.09.2012 20:15
DT – Vyhybkarna a strojirna a.s. – infrastruktura torowa
Firma DT –Vyhybkarna a strojirna a.s. z Prostejova jest producentem szyn i rozjazdów kolejowych.
Jednym z procesów technologicznych realizowanych w zakładzie jest obróbka cieplna główki szyny. Główka jest ogrzewana indukcyjnie do temperatury przemiany austenitycznej, po czym przetrzymuje się ją w tej temperaturze, a na koniec przeprowadza kontrolowane chłodzenie celem zmiany struktury stali w drobnoziarnistą, perlityczną. Główka jest obrobiona na głębokości 15 mm, a uzyskana twardość powierzchni wynosi 350 –390 HBW, a na głębokości 15 mm –minimum 300 HV 30. Wytrzymałość szyny na rozciąganie po przeprowadzeniu obróbki cieplnej wynosi 1160 MPa.
Hartowanie główki szyny zwiększa jej twardość i wytrzymałość mechaniczną, wydłuża okres eksploatacji, powiększa odporność na zużycie, pomniejsza ryzyko występowania defektów szyny, poprawia odporność na odpryskiwanie oraz pomniejsza koszty utrzymania torowiska.
Podstawowym przedmiotem produkcji przedsiębiorstwa DT są zwrotnice i ich podzespoły. Do przykładowych rozwiązań technicznych zaliczyć można system nastawczy DTZ. Służy on do automatycznego nastawiania zwrotnicy i znajduje zastosowanie dla szyn o rozstawie 1435 mm i prędkości do 350 km/h. Sterowanie jest realizowane mechaniczno-hydrauliczne, a awaryjnie również ręczne. Niezawodne, pewne zamki blokują zwrotnicę w nastawionym kierunku. Hydrauliczny napęd zwrotnicy umieszczony jest pomiędzy szynami. Energia z napędu kierowana jest do dwóch tłoczków kierujących przesuwem iglic. Siła nastawcza jest płynnie regulowana w szerokim zakresie. Połączenie pomiędzy opornicą a iglicą zapewnia specjalna rama. W wypadku uszkodzenia hydraulicznego układu sterowania, nastawianie zwrotnicy jest realizowane ręcznie. Specjalne wzierniki pozwalają na kontrolę stanu zamków zwrotnicy. Modułowa budowa ułatwia szybką naprawę poprzez prostą wymianę uszkodzonych elementów. Powierzchnie przesuwu iglic są samosmarowne, co eliminuje konieczność okresowego smarowania.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tabela 1. Dane techniczne zwrotnicy DTZ1.
Rodzaj szyn | UIC 60, UIC 54, S49, R65 |
Prędkość maksymalna przejazdu | 350 km/h |
Napięcie | 3 x 400V AC |
Czas nastawiania | 2-8 s w zależności od potrzeb zamawiającego |
Płyn hydrauliczny | 8 litrów płynu Aeroshell 41, Shell Tellus T 15 lub FUCHS PLANTOHYD 22 S |
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024