DSB wybrały Alstom, mimo że oferta nie spełniała wymagań przetargowych?

inforail
14.05.2021 11:45

Stadler odwołał się od decyzji Duńskich Kolei Państwowych (DSB) o udzieleniu Alstomowi zamówienia o wartości ponad 20 mld DKr na dostawę co najmniej 100 jednopokładowych pięcioczłonowych ezt-ów.

To największy kontrakt operatora w historii.
DSB spodziewa się zakupu do 150 pociągów, które będą stanowić podstawę elektrycznej floty. Stadler złożył skargę do Komisji Odwoławczej ds. Zamówień, twierdząc, że oferta Alstom nie spełnia wymogów określonych przez DSB w jej ogólnoeuropejskim przetargu.
Pociągi, które chce dostarczyć Alstom będą bazować na platformie Coradia Stream. Producnet będzie także odpowiedzialny za utrzymanie pojazdów w dwóch nowych dedykowanych centrach w Aarhus i Kopenhadze przez okres do 40 lat.
DSB oczekują, że Komisja ds. Zamówień Publicznych w ciągu 30 dni podejmie decyzję, czy skarga ma wystarczające uzasadnienie, aby wstrzymać dostawy nowej floty pociągów. Oczekuje się, że rozpocznie się ona w 2024 roku i potrwa do 2029 roku, kiedy to pociągi DSB IC3 i IC4 zostaną wycofane z eksploatacji.