Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Drugi w Polsce przetarg na hybrydy. Zachodniopomorskie

inforail
13.03.2020 08:15

Urząd MarszałkowskiWojewództwa Zachodniopomorskiego ogłosił przetarg na dostawę dwóch sztuk, z możliwościązwiększenia o kolejne dziesięć sztuk, fabrycznie nowych dwunapędowych zespołówtrakcyjnych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym.

Przetarg obejmuje zakup dwóch pojazdów wyposażonych w 150 miejsc siedzących. Termin realizacji całego zamówienia tolata 2020 – 2022.

Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 240 000 000,00 PLN, wtym wartość zamówienia podstawowego 40 000 000,00 PLN oraz wartość zamówieniaopcjonalnego 200 000 000,00 PLN.

Oferty można składać do 21 kwietnia 2020 roku.

Kryteria wyboru to:

Okres gwarancji – Waga: 20

Współczynnik niezawodności technicznej – Waga: 20

Cena – Waga: 60.

Wymagane jest doświadczenie. Wykonawca spełni ten warunekjeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składaniaofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,wykonał należycie co najmniej:

a) jedną dostawę, minimum trójczłonowego, fabrycznie nowegoelektrycznego zespołu trakcyjnego oraz

b) jedną dostawę, minimum dwuczłonowego, fabrycznie nowegozespołu trakcyjnego przystosowanego do poruszania się po liniachniezelektryfikowanych;

— przeznaczonych do realizowania przewozów pasażerskich,posiadających zezwolenie Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego na dopuszczeniedo eksploatacji lub dokument równoważny.

Posiadanie żółtejkoszulki lidera w Polsce pod względem jakości taboru zobowiązuje. Jako pierwsiw kraju wymieniliśmy swoje pojazdy na nowoczesne. Nie stajemy w miejscu iszukamy ciągle najlepszych rozwiązań. Zakup taboru dwunapędowego pozwoli nampołączyć ekologię z ekonomią. To lepsza oferta podróżowania dla mieszkańców iturystów oraz dbałość o środowisko. To wyjątkowo ważna inwestycja, zważywszy,że Pomorze Zachodnie jest rozległym regionem, a linie kolejowe na wieluodcinkach nie są zelektryfikowane. Na około 1200 km używanych torów,zelektryzowanych jest około 750 km – komentuje marszałek Olgierd Geblewicz.

Pomorze Zachodnie wskazuje, że jest jednym z pierwszychregionów, który postawił na pojazdy dwutrakcyjne, łączące najważniejsze zaletypojazdów elektrycznych (wysokie przyspieszania, brak emisji spalin),  i wyposażonych w przekładnię elektrycznąpojazdów spalinowych (możliwość poruszania się po liniachniezelektryfikowanych).

Tabor dwunapędowy stworzy możliwość uatrakcyjnienia rozkładujazdy dla podróżnych poprzez wprowadzenie do dotychczasowej ofertybezpośrednich pociągów relacji Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin. Jest torelacja o całkowitej długości 177 km łącząca dwa największe miasta PomorzaZachodniego, przebiegająca z wykorzystaniem niezelektryfikowanego odcinkaKołobrzeg – Goleniów o długości 100 kilometrów. Ponadto nowe pociągi stworząkorzystne warunki obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek –Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinekprzez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.

Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe wlatach 2010-2018 wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większościbyły sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

Pierwszy przetarg na hybrydy w Polsce ogłosiły Koleje Dolnośląskie. Chcą kupić sześć, z opcją na dziesięć, jednostek trzyczłonowych, o napędzie dwusystemowym, elektryczno-spalinowym.