Drogie sprzątanie Pendolino

inforail
09.10.2014 12:12
Tylko Impel chce sprzątać pociągi Pendolino. Jedyna oferta złożona w przetargu PKP Intercity jest jednak decydowanie droższa niż przewidywał przewoźnik i prawdopodobnie procedurę trzeba będzie powtórzyć. Przy szacunkowej wartości zamówienia 6 mln zł, Impel zaproponował aż 44 mln zł. Teraz pracować będzie Komisja Przetargowa, jest jednak bardzo mało prawdopodobnym aby PKP Intercity zdecydowały się na przeznaczenie takich pieniędzy na sprzątanie pojazdów, nawet jeśli chodzi o Pendolino. PKP Intercity mają jeszcze trochę czasu, aby powtórzyć procedurę, ponieważ usługa ma ruszyć dopiero na pięć dni przed planowanym startem pociągów EIC Premium. Sprzątanie ma być wykonywane w siedmiu lokalizacjach: Warszawa Wschodnia, Gdynia Główna Osobowa, Gdynia Cisowa, Wrocław Główny Postojowy, Kraków Główny, Kraków KGZ oraz Katowice Zawodzie. Przewoźnik podzielił je na codzienne i pobieżne. Podstawowym rodzajem czyszczenia każdego zespołu trakcyjnych ED250 jest czyszczenie wykonywane co 3 dni w Warsztacie Utrzymania Technicznego (WUT) w Warszawie. Dla utrzymania wysokiego standardu czystości zespołów trakcyjnych ED250 każdy skład podlega czyszczeniu codziennemu, co najmniej raz na dobę, realizowanemu na stacjach postojowych w Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i Gdyni. W celu zapewnienia minimalnych standardów czystości na stacjach zwrotnych, ze względu na krótki czas przejścia pomiędzy obsługą kolejnych pociągów, jak również z powodu ograniczonego dostępu do urządzeń i wyposażenia w odpowiednią infrastrukturę, zespoły trakcyjne ED250 podlegają czyszczeniu pobieżnemu, z podziałem na czyszczenie pobieżne realizowane w torach postojowych oraz peronach.
Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na sprzątanie Pendolino