Dostawy Vectronów zgodnie z planem

inforail
09.08.2013 09:25
Jakiś czas temu informowaliśmy w aktualnościach InfoRail o dostawie pierwszego, fabrycznie nowego, elektrowozu Vectron dla DB Schenker Rail. To element programu inwestycyjnego, jaki konsekwentnie realizuje przewoźnik. W listopadzie 2012 roku DB Schenker Rail Polska podpisał umowę z firmą Siemens na dostawę 23 właśnie takich, nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Vectron DC. Wykonanie tej umowy zgodnie z planem potwierdza plany prężnego rozwoju i realizacji inwestycji w Polsce przez DB Schenker Rail Polska pomimo stagnacji na polskim rynku kolejowym.
Pierwsze dwa pojazdy zostały dostarczone w grudniu 2012 roku i uroczyście przekazane podczas konferencji prasowej zorganizowanej tej okazji. Były to jednak maszyny pokazowe, które producent prezentował na targach, czy też wykorzystywał do zdobycia homologacji.  W dniu 18 lipca 2013 do stacji Jęzor w Sosnowcu dotarła trzecia lokomotywa Vectron z seryjnej produkcji Siemensa. Przeszła wszystkie niezbędne testy wielostanowiskowe w pobliżu Żmigrodu, w tym testy prędkości po specjalnej 7.7 kilometrowej pętli. Jak wspomnieliśmy to pierwszy fabrycznie nowy elektrowóz. Pod koniec 2013 roku flota DB Schenker powinna składać się z 8 lokomotyw Vectron. Zakończenie kontraktu planowane jest na 2015 rok.
Vectron w barwach DB Schenker RailVectron w barwach DB Schenker RailVectron w barwach DB Schenker RailVectron w barwach DB Schenker Rail
„Cieszymy się z posiadania kolejnej lokomotywy Vectron, gdyż nowoczesny tabor jest głównym filarem naszej koncepcji budowy pan-europejskiej sieci kolejowej, w której transporty międzynarodowe są realizowane w znacznej mierze przy użyciu lokomotyw elektrycznych. Ważnym dla nas aspektem jest to, że nowy tabor wpłynie na zmniejszenie poziomu emitowanego dwutlenku węgla, a tym samym zbliży nas do realizacji założenia, którym jest zdobycie pozycji Eko –pioniera. Realizacja dostaw przebiega zgodnie z planem, dzięki czemu realizujemy swój plan inwestycyjny zgodnie z założeniami. DB Schenker Rail Polska jako największy prywatny operator kolejowych przewozów towarowych w Polsce, konsekwentnie inwestuje na polskim rynku, tym samym zapewniając wysoką jakość świadczonych usług”- mówi Michael Hetzer, Członek Zarządu DB Schenker Rail Polska.
Nowe lokomotywy Vectron DC Siemensa przekazywana DB Schenker Rail Polska przeznaczone są do obsługi ruchu towarowego i pasażerskiego. Pojazdy odpowiadają potrzebom europejskich operatorów kolejowych, którzy elastycznie chcą wykorzystywać tabor. Lokomotywy Vectron DC w wersji dla DB Schenker Rail Polska przygotowane są do pracy na liniach kolejowych z siecią trakcyjną zasilaną prądem stałym 3kV i wyposażone w odpowiednie systemy zabezpieczenia ruchu kolejowego stosowane na polskiej sieci kolejowej. We wrześniu 2012 roku po rocznych testach i jazdach próbnych lokomotywa Vectron DC otrzymała bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego w Polsce wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.