Dostawy Vectronów zgodnie z planem
inforail
09.08.2013 09:25
Dostawy Vectronów zgodnie z planem
Jakiś czas temu informowaliśmy w aktualnościach InfoRail o dostawie pierwszego, fabrycznie nowego, elektrowozu Vectron dla DB Schenker Rail. To element programu inwestycyjnego, jaki konsekwentnie realizuje przewoźnik. W listopadzie 2012 roku DB Schenker Rail Polska podpisał umowę z firmą Siemens na dostawę 23 właśnie takich, nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Vectron DC. Wykonanie tej umowy zgodnie z planem potwierdza plany prężnego rozwoju i realizacji inwestycji w Polsce przez DB Schenker Rail Polska pomimo stagnacji na polskim rynku kolejowym.
Pierwsze dwa pojazdy zostały dostarczone w grudniu 2012 roku i uroczyście przekazane podczas konferencji prasowej zorganizowanej tej okazji. Były to jednak maszyny pokazowe, które producent prezentował na targach, czy też wykorzystywał do zdobycia homologacji. W dniu 18 lipca 2013 do stacji Jęzor w Sosnowcu dotarła trzecia lokomotywa Vectron z seryjnej produkcji Siemensa. Przeszła wszystkie niezbędne testy wielostanowiskowe w pobliżu Żmigrodu, w tym testy prędkości po specjalnej 7.7 kilometrowej pętli. Jak wspomnieliśmy to pierwszy fabrycznie nowy elektrowóz. Pod koniec 2013 roku flota DB Schenker powinna składać się z 8 lokomotyw Vectron. Zakończenie kontraktu planowane jest na 2015 rok.
„Cieszymy się z posiadania kolejnej lokomotywy Vectron, gdyż nowoczesny tabor jest głównym filarem naszej koncepcji budowy pan-europejskiej sieci kolejowej, w której transporty międzynarodowe są realizowane w znacznej mierze przy użyciu lokomotyw elektrycznych. Ważnym dla nas aspektem jest to, że nowy tabor wpłynie na zmniejszenie poziomu emitowanego dwutlenku węgla, a tym samym zbliży nas do realizacji założenia, którym jest zdobycie pozycji Eko –pioniera. Realizacja dostaw przebiega zgodnie z planem, dzięki czemu realizujemy swój plan inwestycyjny zgodnie z założeniami. DB Schenker Rail Polska jako największy prywatny operator kolejowych przewozów towarowych w Polsce, konsekwentnie inwestuje na polskim rynku, tym samym zapewniając wysoką jakość świadczonych usług”- mówi Michael Hetzer, Członek Zarządu DB Schenker Rail Polska.
Nowe lokomotywy Vectron DC Siemensa przekazywana DB Schenker Rail Polska przeznaczone są do obsługi ruchu towarowego i pasażerskiego. Pojazdy odpowiadają potrzebom europejskich operatorów kolejowych, którzy elastycznie chcą wykorzystywać tabor. Lokomotywy Vectron DC w wersji dla DB Schenker Rail Polska przygotowane są do pracy na liniach kolejowych z siecią trakcyjną zasilaną prądem stałym 3kV i wyposażone w odpowiednie systemy zabezpieczenia ruchu kolejowego stosowane na polskiej sieci kolejowej. We wrześniu 2012 roku po rocznych testach i jazdach próbnych lokomotywa Vectron DC otrzymała bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego w Polsce wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024