TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Dostawy nowych pasażerskich jednostek w I kwartale 2013 roku
Dostawy nowych pasażerskich jednostek w I kwartale 2013 roku
inforail
08.05.2013 10:04
Dostawy nowych pasażerskich jednostek w I kwartale 2013 roku
Za nami I kwartał 2013 roku, pora na podsumowanie dostaw nowych pasażerskich pojazdów kolejowych. Omawiany okres okazał się o wiele lepszy od analogicznego w 2012 roku. Dostarczono 10 jednostek taborowych, o łącznej długości 1026,15 m, podczas gdy rok wcześniej było ich tylko 3 (wagony dla PKP Intercity). Wynik ten, mimo, że lepszy niż rok wcześniej, jednak nie powala. Wszystkie przekazane do eksploatacji pojazdy to ezty. Łącznie nowe jednostki trafiły do czterech przewoźników i to jedynie samorządowych. Niechlubna tradycja braku zakupów u dwóch największych polskich przewoźników jest zatem kontynuowana. O ile w przypadku PKP Intercity widać światełko w tunelu (Pendolino, wagony) o tyle Przewozy Regionalne mają problem z zakupieniem nowych jednostek. Najwięcej nowych pociągów w I kwartale trafiło do Kolei Śląskich (60% udziałów w rynku). To sześć Elfów 27WEb. Dwa ezty 31WE trafiły do Kolei Dolnośląskich (20%), kolejny, dłuższy Impuls 35WE dostarczono do SKM Warszawa (10% dostaw). I wreszcie Koleje Wielkopolskie odebrały kolejnego Elfa EN76 (10% rynku). Powołanie do życie spółek samorządowych wychodzi zatem na dobre. Tylko one wprowadzają na polskie tory nowe jednostki.
Klasyfikacja przewoźników – I kwartał 2013 roku
Przewoźnik
|
Jednostka
|
Ilość
|
Udział w rynku
|
Liczba członów jednostki
|
Łączna liczba członów
|
Długość jednostki
|
Łączna długość
|
Udział w rynku
|
Koleje Śląskie
|
27WEb
|
6
|
60%
|
6
|
36
|
114,75 m
|
688,5 m
|
67%
|
Koleje Dolnośląskie
|
31WE
|
2
|
20%
|
4
|
8
|
74,4 m
|
148,8 m
|
14%
|
Koleje Wielkopolskie
|
EN76
|
1
|
10%
|
4
|
4
|
75,25 m
|
75,25 m
|
7%
|
SKM Warszawa
|
35WE
|
1
|
10%
|
6
|
6
|
113,6 m
|
113,6 m
|
12%
|
Razem
|
|
10
|
100%
|
|
54
|
|
1026,15 m
|
100%
|
Klasyfikacja producentów – I kwartał 2013 roku
I klasyfikacja producentów. Tu bez niespodzianek. Trwa dominacja dwóch krajowych firm –PESY (70%) i Newagu (30%). W I kwartale 2013 roku na polskie tory wyjechało siedem jednostek z Bydgoszczy i trzy z Nowego Sącza. Ale już wkrótce, bo już w tym roku, sytuacja taka się zmieni. W klasyfikacjach pojawią się Alstom, FPS Cegielski, a w dalszej perspektywie również Stadler.
Producent
|
Ilość
|
Udział w rynku
|
Łączna liczba członów
|
Łączna długość
|
Udział w rynku
|
PESA
|
7
|
70%
|
40
|
763,75
|
74%
|
Newag
|
3
|
30%
|
14
|
262,40
|
26%
|
Razem
|
10
|
100%
|
54
|
1026,15 m
|
100%
|
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024