Dostawy lokomotywy elektrycznych zrealizowane przez polskich producentów
PKP Intercityogłosiły przetarg na dostawę 20 lokomotyw elektrycznych. Jak już wiemyjednosystemowych. Sporo kontrowersji wywołuje warunek doświadczenia.
Przypomnijmy, że o zamówienie może ubiegać się producent,który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeliokres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał:
1) dostawę (dostawy) nie mniej niż 10 fabryczne nowych lokomotywelektrycznych;
2) co najmniej 20 usług utrzymania lokomotyw elektrycznychobejmujących czynności utrzymaniowe na 2-gim Poziomie utrzymania oraz należyciewykonał co najmniej 5 usług utrzymania lokomotyw elektrycznych obejmującychczynności utrzymaniowe co najmniej 4-tego Poziomu utrzymania.
Na tę chwilę, i podkreślmy to wyraźnie, ani Newag ani PESAwarunku tego nie spełniają. Oferty można składać do 30 września. Już dziśmożemy spodziewać się odwołań do KIO. Przykład Częstochowy i przetargutramwajowego pokazuje jednak, że Izba wcale nie musi przyznać racjiodwołującemu się.
To dobry moment, żeby sprawdzić doświadczenie naszychkrajowych firm. Poniżej zestawienie lokomotyw elektrycznych dostarczonych przezdwóch ww. producentów:
PESA
Lokomotywa |
Odbiorca |
Rok dostawy |
PESA Gama 111Eb-001 |
Koleje Mazowieckie |
2016 |
PESA Gama 111Eb-002 |
Koleje Mazowieckie |
2016 |
PESA Gama 111Eb-003 |
Lokomotiv |
2016 |
PESA Gama 111Eb-004 |
Lokomotiv |
2016 |
PESA Gama 111Ed-001 |
Lokomotiv |
2013 (obecny właściciel od 2016) |
PESA Gama 111Ed-002 |
Rail Capital Partners |
2017 |
PESA Gama 111Ed-003 |
Rail Capital Partners |
2017 |
PESA Gama 111Ed-004 |
Rail Capital Partners |
2017 |
PESA Gama 111Ed-005 |
Rail Capital Partners |
2017 |
Newag
Lokomotywa |
Odbiorca |
Rok dostawy |
Newag E4MSU-001 |
Newag SA |
2013 |
Newag E6ACT-001 |
Industrial Division |
2011 (obecny właściciel od 2016) |
Newag E6ACT-002 |
Industrial Division |
2013 (obecny właściciel od 2016) |
Newag E6ACT-003 |
Industrial Division |
2013 (obecny właściciel od 2016) |
Newag E6ACT-004 |
Industrial Division |
2014 (obecny właściciel od 2016) |
Newag E6ACT-005 |
Lotos Kolej |
2014 |
Newag E6ACT-006 |
Lotos Kolej |
2014 |
Newag E6ACT-007 |
Lotos Kolej |
2014 |
Newag E6ACT-008 |
Lotos Kolej |
2014 |
Newag E6ACT-009 |
Lotos Kolej |
2014 |
Newag E6ACTd-101 |
Freightliner Polska |
2016 |
Newag E6ACTd-102 |
Freightliner Polska |
2016 |
Newag E6ACTd-103 |
Freightliner Polska |
2016 |
Newag E6ACTd-104 |
Freightliner Polska |
2016 |
Newag E6ACTd-105 |
Freightliner Polska |
2016 |
Newag E6ACTd-106 |
Newag SA |
2017 |
Newag E4DCUd-001 |
Lotos Kolej |
2017 |
Newag E4DCUd-002 |
Lotos Kolej |
2017 |
„