Dopłacimy do inwestycji w wagony i lokomotywy
4,5 mld zł – takądotację miały otrzymać PKP Intercity w latach 2011-21. Dofinansowanie możejednak wzrosnąć bo trzeba odnowić tabor – informuje wtorkowy „PulsBiznesu”.
W tym roku PKP Intercity dostaną 540 mln zł dotacji zbudżetu państwa. W sumie w latach 2011-21 spółka miała z państwowej kasy dostaćaż 4,5 mld zł. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa (MIB) planuje jednakprzedstawić Radzie Ministrów aneks do umowy dotyczącej dofinansowaniapublicznych usług świadczonych przez pasażerską spółkę (tzw. PSC). Dopłaty mogąwzrosnąć – czytamy w „Pulsie Biznesu”.
„Zmiany planowane w umowie polegają na włączeniu doniej nowych taborowych projektów inwestycyjnych. Nowy lub zmodernizowany taborbędzie przeznaczony do obsługi obecnie wykonywanych przewozów pociągami TLK iIC” – informuje Szymon Huptyś, rzecznik MIB w rozmowie z gazetą.
Nie określono jeszcze precyzyjnie, o ile wzrośnie dotacja.Przedstawiciele resortu w zapowiedzi dotyczącej aneksu podkreślali jedynie, żejego przyjęcie przez rząd wiąże się „ze zmianą wysokości wieloletnichzobowiązań budżetu państwa”.
PKP Intercity planują w tej perspektywie zainwestować 2,5mld zł. Pracują jednak nad aktualizacją strategii, więc ta kwota może sięzwiększyć. „Przewoźnik ubiega się także o dofinansowanie projektówtaborowych z funduszy Unii Europejskiej, dlatego obecnie nie można określićwysokości wsparcia oraz skutków finansowych dla budżetu państwa” -twierdzi Szymon Huptyś.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W konkursie zorganizowanym przez Centrum Unijnych ProjektówTransportowych PKP Intercity walczą o 700 mln zł. Skala wzrostu dotacji zależyod tego, ile uda im się zdobyć.
„