Dolnośląskie: Trwają prace nad nowym rozkładem jazdy – możesz pomóc
Rozpoczęły się prace nad rozkładem jazdy, który będzie obowiązywał w 2013 roku. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego czeka na propozycje i uwagi, dotyczące zmian w kursowaniu pociągów. Wszyscy zainteresowani mogą nadsyłać swoje propozycje zmian w rozkładach czy korekt tras pociągów do 24 lutego 2012 r. Uwagi należy zgłaszać za pomocą specjalnego formularza.
Pismo z propozycjami zmian powinno zawierać następujące informacje:
– imię, nazwisko i dokładny adres zgłaszającego (anonimy nie będą rozpatrywane), a także adres e-mail;
– informacje o częstotliwości korzystania z kolei (codziennie –do pracy, szkoły, fakultatywnie –raz w tygodniu, na 2 tygodnie, w miesiącu, 2-4 razy w roku, 1 raz w roku, w ogóle nie korzystam, ale zacznę, do rodziny na weekend, na studia na weekend, na przesiadkę w głąb kraju lub za granicę);
– najczęściej przemierzaną trasę;
– treść postulatu (dowóz/odwóz na konkretną godzinę, skomunikowanie z innym składem, tłok w pociągu).
Nie będą rozpatrywane wnioski:
– niepełne i anonimowe;
– ogólnikowe i nie niosące konkretnego postulatu;
– do połączeń Intercity i Eurocity, TLK, interRegio i międzynarodowych (za wyjątkiem małego ruchu granicznego);
– z uwagami dotyczącymi stanu taboru i prędkości kursowania pociągów;
– zawierające uwagi o stanie linii i dworców (adresatami takich uwag i skarg są spółki odpowiadające za utrzymanie linii i infrastruktury kolejowej m.in.: PKP Polskie Linie Kolejowe i PKP Nieruchomości).
Propozycje można przesyłać na adres (z dopiskiem 'Propozycje do rozkładu jazdy pociągów regionalnych na Dolnym Śląsku’):
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Departament Infrastruktury
Wybrzeże Słowackiego 12-14,
50-411 Wrocław
Zgłoszenia przyjmowane są też pod adresem e-mailowym: [email protected] .
Warto podkreślić, że na przyszły kształt kolejowej oferty przewozowej wpływać będzie szereg czynników, jak choćby ilość środków finansowych w dyspozycji UMWD, zasoby taborowe i personalne przewoźników, dostępność infrastruktury, jej stan i możliwości zapewnienia oferty odpowiedniej do popytu i oczekiwań podróżnych oraz poziomu rozwoju cywilizacyjnego.