Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dolnośląskie przejmuje linie kolejowe. I co dalej?

inforail
07.07.2020 06:45

Jako SamorządWojewództwa staramy się, aby kolejowa mapa Dolnego Śląska cały czas sięrozszerzała – informuje członek zarządu województwa Tymoteusz Myrda. Iprzedstawia kilka najważniejszych kolejowych informacji.

Na linii kolejowej nr 337 Lubań Śląski – Leśna obowiązujeograniczenie prędkości do 30km/h na jej przeważającym fragmencie. Linia ta jestudostępniania przewoźnikom kolejowym przez zarządcę infrastruktury PKP PLKS.A., prowadzony jest tam ruch pociągów towarowych.

Obecnie na przejętej przez Województwo Dolnośląskie liniikolejowej nr 291 na odcinku pomiędzy stacjami Wałbrzych Szczawienko i BoguszówGorce Wschód trwa inwentaryzacja. Na pozostałym odcinku do granicy państwa wMieroszowie linia zarządzana jest i udostępniana przewoźnikom kolejowym przezPKP PLK S.A.

Przejęta przez Województwo Dolnośląskie linia kolejowa nr316 Chojnów – Rokitki jest obecnie inwentaryzowana. Trwają także uzgodnienia zPKP PLK S.A. w zakresie uwarunkowań technicznych wpięcia przedmiotowego odcinkalinii do czynnej infrastruktury w stacjach Rokitki i Chojnów.

Jeżeli chodzi o linię kolejową do Stronia Śląskiego i LądkaZdroju oraz linię nr 302 Strzegom – Bolków – Marciszów, to proceduryprzekazywania nieruchomości na rzecz Województwa Dolnośląskiego realizowane sąw tej chwili przez stronę przekazującą, czyli PKP S.A. Na dziś tylko ona możewięc określić orientacyjny termin przekazania przedmiotowych nieruchomości.

Linia ze Strzelina do Przeworna do Grodkowa nie jest obecnieobjęta projektem przejmowania linii kolejowych przez Województwo Dolnośląskie zuwagi na jej niewielki na dziś potencjał w ruchu pasażerskim i towarowym.