Dolnośląskie przejęło linię nr 327
Na mocy podpisanegodziś (24 czerwca) aktu notarialnego województwo dolnośląskie przejęło od PKPS.A. linie kolejową nr 327 na odcinku Ścinawka Średnia – Radków. To kolejnatrasa, która w ostatnich tygodniach stała się własnością samorządu województwa.
Przejmując od PKP S.A.następne linie kolejowe realizujemy oczekiwania mieszkańców regionu. Kolejwróci w miejsca, gdzie od lat jej brakuje – zapowiada marszałek CezaryPrzybylski.
Przejęta linia to w sumie ponad 8 km trasy między ŚcinawkąŚrednią i Radkowem. Po planowanej rewitalizacji stanowić będzie ciekawąalternatywę transportową dla ruchu turystycznego w rejonie Parku Narodowego GórStołowych. W imieniu samorządu województwa akt notarialny podpisał Leszek Loch,dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.
To kolejna w ostatnichtygodniach linia kolejowa przejmowana przez samorząd województwa od PKP S.A. wramach naszego planu. Warto zauważyć, że ona również prowadzi do ciekawychatrakcji turystycznych Dolnego Śląska. Reaktywując tę linię, jako region,wspieramy nowoczesną turystykę opartą o ekologiczny transport kolejowy tak jakrobią to np. regiony niemieckie – wyjaśnia Patryk Wild. Jednocześnie wspieramy w ten sposób branżęturystyczną, której funkcjonowanie i rozwój jest nierozerwalnie związany zistnieniem dobrej sieci transportowej – dodaje radny BezpartyjnychSamorządowców.
Linia nr 327 jest kolejną przejętą od PKP S.A., na którejprzywrócony zostanie ruch pasażerski. W sumie od 2018 roku samorząd wszedł wposiadanie 138 km tras będących w granicach Dolnego Śląska. Linia byłanieczynna od roku 2003.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dolnośląska mapakolejowa rozszerza się. Dziś przejęliśmy kolejną linię, tym razem ze ŚcinawkiŚredniej do Radkowa. Jest to atrakcyjny odcinek zarówno dla mieszkańców tegoregionu, jak i dla turystów podróżujących w okolice Gór Stołowych.Rewitalizacja tej linii przyczyni się do popularyzacji tego miejsca wśródturystów oraz do zwiększenia aktywności gospodarczej i społecznej regionu -mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Systematyczne przejmowanie nieużywanych linii kolejowych toelement umowy koalicyjnej zawartej rok temu między BezpartyjnymiSamorządowcami, a Prawem i Sprawiedliwością. Przejęcie i uruchomienie kolejnychtras będzie miało ogromne znaczenie dla rozwoju sieci komunikacyjnej iturystyki w regionie. Nowo przejęte linie będą uzupełnieniem dla obecniefunkcjonującej sieci w ruchu regionalnym. Są to linie o charakterze lokalnymsłużące obsłudze wielu dolnośląskich miast, dziś zupełnie pozbawionych kolei.Według planów wszystkie trasy przekazane samorządowi województwa przez PKP S.A.znajdą się pod zarządem Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu(jednostki podległej samorządowi województwa) i w kolejnym kroku będąrewitalizowane i uruchamiane. (UMWD)
„