Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dolnośląskie: Koleją marszałkowską do Harrachova już w wakacje

inforail
24.05.2010 09:23

Modernizacja linii kolejowej nr 311 na odcinku wiodącym od Szklarskiej Poręby do granicy kraju zbliża się do końca. Remont ma zakończyć się w najbliższych tygodniach. Zarząd Województwa Dolnośląskiego przyznał spółce PKP PLK dotację w wysokości 901 tys. zł. na remont odcinka łączącego tory 'wojewódzkie’ z siecią państwową. Drugie tyle dołoży spółka. Koszt prac na odcinku należącym do województwa pokrywają środki unijne w ramach Programu współpraca transgraniczna – POWT RCz-RP 2007-2013 i budżet województwa. Dzięki temu kolej ze Szklarskiej Poręby do Jakuszyc i granicy Polski, a dalej do Harrachova w Czechach ruszy w wakacje. Przewozy ma prowadzić czeski przewoźnik i polskie Przewozy Regionalne. Dopłatę do przewozów pokryje Ministerstwo Infrastruktury.
– Bardzo się cieszę, że tak potrzebna i tak unikalna w skali Polski trasa kolejowa ruszy już w te wakacje. To duży sukces, który kosztował wielkiego wysiłku wielu osób – mówi marszałek Marek Łapiński – Sam osobiście włożyłem w ten projekt przez ostatnie 2 lata wiele pracy i serca. To druga przejęta od PKP w tej kadencji linia kolejowa, która została wyremontowana przez mój zarząd. Od września na naszej linii Wrocław Zakrzów – Trzebnica Koleje Dolnośląskie prowadzą regularne i bardzo popularne przewozy. To działanie kontynuujemy na linii Wrocław-Kobierzyce-Sobótka-Świdnica, którą przejmujemy na własność województwa, zabezpieczając środki na remont w budżecie na 2010 i 2011 rok.
Linia nr 311, przejęta na własność przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego, przeszła gruntowną modernizację. Trasa została całkowicie odnowiona i przygotowana do przyjęcia ruchu kolejowego, w ramach zadania wyremontowano też peron na dworcu kolejowym Szklarska Poręba Huta. Wszystko po to, by uruchomić połączenie kolejowe do czeskiego Harrachova.
Prace są już na ukończeniu. Zdemontowano tory i rozjazdy, a następnie ułożono tor główny na odcinku ponad 13 km i tor mijankowy w Jakuszycach. Ułożono też rozjazdy, uzupełniono tłuczeń na całej długości linii. Tory – główny oraz mijankowy w Jakuszycach – zostały podbite. Tor główny jest wyregulowany w planie i przekroju na całej długości. Ułożono prowadnicę na łukach (2,5 km), przeprowadzono konserwację 20 obiektów inżynieryjnych, przemurowano ściany czołowe w 15 przepustach, a w 3 przepustach otwartych wymieniono konstrukcję stalową.
W ramach tzw. robót podtorowych ścięto ławy torowiska, wykonano renowację rowów bocznych. Ponadto wykonano 7 przejazdów z płyt CBP. W Szklarskiej Porębie Hucie naprawiono peron –ściankę peronową i położono nawierzchnię peronu z niesortu kamiennego. Szczegóły.