Docelowo POLREGIO zrezygnuje ze składów wagonowych
POLREGIO nie planuje dokonywania zakupu nowych wagonów pasażerskich oraz modernizacji obecnie posiadanych – wynika z odpowiedzi na interpelację poselską posła Tomasza Kostusia.
Docelowo POLREGIO zamierza realizować wszystkie połączenia pasażerskie przy użyciu Zespołów Trakcyjnych, które lepiej sprawdzają się w realizowaniu połączeń kolejowych o charakterze regionalnym.
Bez składów wagonowych
Jak podał Jarosław Wenderlich, Podsekretarz Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Spółka wskazała, że nie posiada deficytu w ilostanie czynnych wagonów pasażerskich potrzebnych do realizacji pracy przewozowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ponadto dowiedzieliśmy się, że POLREGIO aktualnie nie planuje dokonywania wymiany lub modernizacji lokomotyw, zarówno spalinowych jak i elektrycznych, z tego samego powodu, a więc z uwagi na dążenie do realizowania wszystkich połączeń pasażerskich przy udziale Zespołów Trakcyjnych. Nie jest także planowany wzrost liczby połączeń obsługiwanych przez składy wagonowe. Z informacji Spółki wynika, że połączenia obsługiwane przez składy tradycyjne (wagonowe) w trakcji elektrycznej stanowią niewielki odsetek ogólnej pracy przewozowej wykonywanej przez POLREGIO (1 para pociągów na dobę), natomiast składy wagonowe uruchamiane w trakcji spalinowej występują liniowo doraźnie lub sezonowo. Większość lokomotyw spalinowych długotrwale wyłączonych z eksploatacji zostanie docelowo zlikwidowana, co jest spowodowane zaawansowanym wiekiem przedmiotowych pojazdów oraz ich stopniem wyeksploatowania. Wspomniane czynniki przekładają się na brak ekonomicznej zasadności modernizacji lub wykonania naprawy okresowej tych jednostek – podano w odpowiedzi na interpelację poselską.