Dobre wyniki Newagu
inforail
16.05.2014 13:14
Dobre wyniki Newagu
W I kwartale 2014 Grupa Kapitałowa NEWAG zanotowała wzrost zysku netto o 108% i EBIDTY o 17% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wyniki finansowe Grupy oraz jednostki dominującej są zgodne z przewidywaniami Zarządu.
Zysk netto wyniósł niespełna 4 mln zł i jest wyższy o 108 % w stosunku do wyniku sprzed roku, który wyniósł 1,9 mln zł . Przychody ze sprzedaży, w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym, wzrosły o 13 mln zł (tj. 11%) i wyniosły 134,4 mln zł.
Główny wpływ na wyniki Grupy miało zakończenie produkcji 3 lokomotyw Dragon dla Lotos Kolej.
Spółka NEWAG S.A. wypracowała zysk netto w wysokości 235 tys. zł przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 100,6 mln zł (113,7 mln w 1 kwartale 2013). Jest on niższy od tego jaki Spółka osiągnęła w I kwartale 2013 roku. Na obniżenie wyniku finansowego wpłynęło wstrzymanie odbiorów przez Metro Warszawskie kolejnych pojazdów, do czasu wyjaśnienia przyczyn awarii jednego ze składów INSPIRO w dniu 17 listopada 2013.
Od 31 marca Metro Warszawskie wznowiło odbiory INSPIRO. W ciągu 6 tygodni sprzedaliśmy 8 sztuk, a na przekazanie czeka 18 kolejnych wyprodukowanych pojazdów –mówi Prezes Zbigniew Konieczek – W naszej ocenie sprzedaż obecnej produkcji przesunie się na II i III kwartał bieżącego roku –dodaje.
Grupa odnotowała wzrost zadłużenia krótkoterminowego związany z koniecznością zapewnienia finansowania produkcji pojazdów INSPIRO dla Metra Warszawskiego oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Południowej Grupy Zakupowej. W tym drugim przypadku, 10 nowoczesnych Impulsów przekazanych zostanie zamawiającemu w sierpniu bieżącego roku.
W ocenie Zarządu zadłużenie krótkoterminowe powinno maleć począwszy od III kwartału 2014.
W ocenie Zarządu zadłużenie krótkoterminowe powinno maleć począwszy od III kwartału 2014.
Systematycznie zwiększa się portfel zamówień. W I kwartale br. zawarte zostały umowy na usługi w zakresie modernizacji i naprawy taboru kolejowego o łącznej wartości 27,5 mln zł. Grupa przystąpiła do 14 przetargów. Wartość złożonych ofert, które zostały wybrane przez zamawiających jako najkorzystniejsze, opiewa na kwotę 222,5 mln zł. Zarząd spodziewa się, że w maju 2014 postępowania te zostaną zakończone i dojdzie do podpisania umów.
Nietypowe lub jednorazowe czynniki nie wywarły istotnego wpływu na ukształtowanie się wyników w I kwartale 2014 roku.
Grupa kapitałowa NEWAG zajmuje się produkcją, modernizacją oraz naprawami taboru kolejowego i szynowego. W zakładach spółki w Nowym Sączu prowadzone są prace w segmencie elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych, wagonów osobowych i lokomotyw spalinowych. Należąca do grupy spółka NEWAG Gliwice S.A. specjalizuje się w obszarze produkcji oraz modernizacji lokomotyw elektrycznych. Grupa zatrudnia ok. 1900 osób.
Grupa NEWAG prowadzi działalność w zakresie:
- produkcji i modernizacji lokomotyw spalinowych (ok. 100% udziałów w krajowym rynku w 2013 r.)
- produkcji i modernizacji lokomotyw elektrycznych (ok. 54% udziałów w krajowym rynku w 2013 r.) – pierwsza od ok. 30 lat elektryczna lokomotywa polskiej konstrukcji „Dragon”, pierwsza polska wielosystemowa lokomotywa elektryczna „Griffin”
- produkcji i modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych (ok. 85% udziałów w krajowym rynku produkcji elektrycznych zespołów trakcyjnych w 2013 r.) – pierwszy polski pojazd szynowy, który przekroczył prędkość 211,6 km/h
- produkcji spalinowych zespołów trakcyjnych (ok. 62% udziałów w krajowym rynku w 2013 r.)
- produkcji tramwajów –nowoczesny „Nevelo”
NEWAG to także partner pierwszego wyboru dla międzynarodowych koncernów (GE, Siemens AG, Stadler AG, Bombardier) –wspólnie z Siemensem realizuje kontrakt o wartości 1,07 mld zł na dostawę pociągów dla Warszawskiego Metra, a ze Stadlerem –na dostawę i utrzymanie 20 EZT dla PKP Intercity –wartość kontraktu to ponad 1,6 mld zł.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024