Dobra passa PKP Intercity trwa. 21,4 mln pasażerów w I półroczu
PKP Intercitypoinformowały o utrzymaniu pozytywnego trendu wzrostu liczby pasażerów. Wpierwszym półroczu 2018 roku z usług przewoźnika skorzystało 21,4 mlnpodróżnych, czyli o ponad milion osób więcej niż w tym samym okresie ubiegłegoroku.
PKP Intercity pozostaje na ścieżce wzrostowej. Już ubiegłyrok spółka zakończyła liczbą 42,8 mln pasażerów, a w tym roku od stycznia doczerwca pociągami PKP Intercity podróżowało 21,4 mln osób, co oznacza ponad 5,5-procentowywzrost w stosunku do analogicznego okresu 2017 roku. PKP Intercity utrzymujetrend wzrostowy w udziale przewoźników pod względem liczby przewiezionychpasażerów. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, od stycznia do maja 2018roku, udział PKP Intercity jako trzeciej co do wielkości spółki na rynku,wyniósł 14,09%, podczas gdy rok wcześniej sięgnął 12,93%.
To kolejne dobrepółrocze dla PKP Intercity. Cieszy nas to, że w liczba podróżnych rosła wkażdym miesiącu. Te dane są dobrym prognostykiem i na kolejne miesiące.Liczymy, że rok 2018 ponownie okaże się rokiem kolei i zakończymy go ponownie zponad 40 mln pasażerów na pokładach naszych pociągów – mówi Marek Chraniuk,prezes PKP Intercity.
Praca eksploatacyjna od stycznia do czerwca br. wyniosła30,2 mln pociągokilometrów, co jest wynikiem porównywalnym z 2017 rokiem (29mln pockm). Podobnie jak rok temu, wzrostprzewozów pasażerskich w znacznej mierze wynika z mocnej pozycji spółki orazwiększej liczby uruchamianych połączeń – dodaje Marek Chraniuk, prezes PKPIntercity.
Rośnie e-commerce
PKP intercity odnotowuje coraz większe zainteresowaniezakupem biletów za pośrednictwem strony intercity.pl oraz za pomocą aplikacjimobilnej. W ciągu pierwszych miesięcy 2018 r. udział sprzedaży biletówzakupionych zdalnie wyniósł 42%, w porównaniu z 41% w 2017 roku. Natomiastsystematycznie spada sprzedaż w kasach. W pierwszym półroczu 2016 bilety wkasach zakupiło 54% podróżnych, w 2017 roku ten kanał sprzedaży wybrało 50%klientów, a w pierwszym półroczu 2018 roku już 46% pasażerów.
Więcej rodzin iseniorów
W pierwszym półroczu 2018 r. z usług PKP Intercityskorzystało o blisko 30% więcej seniorów i prawie 9% więcej rodzin. Pasażerowiezabierają coraz chętniej zwierzęta w podróż koleją. Liczba przewiezionychczworonogów wzrosła w tym półroczu o 10%. Zwiększyła się także o 18% liczbaprzewiezionych rowerów, co wpisuje się w obecne trendy społeczne i rosnącezainteresowanie wyjazdami kolejowo – rowerowymi.
Inwestycja w komfortpopłaca
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Spółka konsekwentnie realizuje największy programinwestycyjny w swojej historii pod nazwą „PKP Intercity – Kolej DużychInwestycji”, który zakłada inwestycje na poziomie 7 mld zł do 2023 roku. Tylkow ciągu ostatnich kilku miesięcy bieżącego roku spółka podpisała 6 umów nazakup i modernizację taboru na łączną kwotę ponad 1,8 mld zł brutto, a jeśliPKP Intercity skorzysta z prawa opcji, wartość tych zamówień wzrośnie do ponad2,7 mld zł brutto.
Cieszymy się, żePolacy mają coraz większe zaufanie do kolei i jesteśmy dumni z rosnącychwyników przewozowych. Liczymy na utrzymanie tego pozytywnego trendu. Dziękirealizacji strategii taborowej
i modernizacjipociągów oraz stacji postojowych, kolej ma szansę stać się transportemprzyszłości, wygodnym, bezpiecznym i ekologicznym – powiedział MarekChraniuk, prezes PKP Intercity.
Do końca roku na inwestycje związane z modernizacją izakupem taboru przewoźnik może wydać jeszcze do 362 mln zł. Obecnie zostałyogłoszone i czekają na rozstrzygnięcie przetargi na zakup
12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych jeżdżących zprędkością maksymalną 160 km/h, modernizacje 14 elektrycznych zespołówtrakcyjnych serii ED74 i 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 do prędkości160 km/h. Dodatkowo jeszcze w 2018 roku ogłoszone mają zostać postępowania nazakup 10 lekkich lokomotyw manewrowych, zabudowę urządzeń pokładowych systemuERTMS/ECTS w lokomotywach elektrycznych EU44 i modernizację 10 wagonówgastronomicznych.
„