Do Wolsztyna nawet 120 km/h!
Spółka PKP PolskieLinie Kolejowe poinformowała, że ogłosiła przetarg na rewitalizację liniiWolsztyn Poznań na odcinku Wolsztyn – Drzymałowo (Wielkopolskie). Inwestycja -współfinansowana ze środków unijnych – ma się zakończyć w 2023 r.
Jak podano, inwestycja usprawni podróże między Poznaniem aWolsztynem.
„Na objętym pracami 15 km odcinku z Wolsztyna doDrzymałowa prędkość pociągów zwiększy się nawet dwukrotnie, do 120 km/h. Będąnowe tory, a bezstykowo połączone szyny zmniejszą hałas i oddziaływanie koleina otoczenie” – podała spółka.
W Rakoniewicach oraz Wolsztynie przewidywana jest przebudowaurządzeń sterowania ruchem kolejowym i wymiana rozjazdów. Inwestycja poprawiprzepustowość trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej składów.
Dzięki dostępniejszym peronom na stacjach Wolsztyn iGrodzisk Wielkopolski wzrośnie komfort podróży. Na wyższych peronach zapewnionebędzie zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie. Dogodną komunikację na obustacjach zapewnią wyremontowane przejścia podziemne. Osoby mające trudności zporuszaniem się będą mogły skorzystać pochylni prowadzących na perony.
Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym zwiększyprzebudowa 21 przejazdów kolejowo-drogowych. Na skrzyżowaniach ułożona zostanienowa nawierzchnia. Część przejazdów zyska dodatkowe zabezpieczenie, rogatki isygnalizację, zamontowane zostaną kamery monitoringu.
Jak podano, realizacja inwestycji zostanie uzgodniona zprzewoźnikami; zakres prac na jednotorowej trasie będzie wymagać wprowadzeniazastępczej komunikacji autobusowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
PKP Polskie Linie Kolejowe realizują projekt”Rewitalizacja linii kolejowej nr 357 na odcinku Drzymałowo –Wolsztyn” ze środków własnych, Funduszu Kolejowego oraz przywspółfinansowaniu z Unii Europejskiej w ramach Wielkopolskiego RegionalnegoProgramu Operacyjnego na lata 2014 – 2020.
Termin składania ofert upływa 5 października. Naprzygotowanie projektu i realizację inwestycji wybrany w przetargu wykonawcabędzie miał 24 miesiące. Podróżni skorzystają z efektów prac w 2023 r.
Spółka poinformowała, że dzięki jej działaniom linia zWolsztyna do Poznania zyskuje nowoczesne rozwiązania, przy zachowaniuhistorycznego charakteru. Na trasie z początku XX w. są zachowane dawnesemafory kształtowe, a przewozy pasażerskie odbywają się m.in. z wykorzystaniemparowozów. (PAP)
„