Do Polski przyjadą kolejne TRAXX-y
inforail
22.08.2014 12:29
Do Polski przyjadą kolejne TRAXX-y
Bombardier Transportation podpisał kontrakt z firmą leasingowa Akiem S.A. na dostawę 10 lokomotyw BOMBARDIER TRAXX DC, z opcją na kolejnych 10 pojazdów. Wartość wiążącego zamówienia wynosi około 33 mln euro (44 mln USD). Łączna wartość potencjalnego zamówienia, w przypadku skorzystania z przysługującej opcji na dodatkowych 10 lokomotyw, może wynieść około 65 mln euro (86 mln USD).
Lokomotywy będą wykorzystywane w transporcie towarowym w Polsce i we Włoszech. Dostawy zaplanowano na trzeci kwartał 2015 i pierwszy kwartał 2016 roku. Nowe pojazdy powiększą posiadaną przez Akiem flotę złożoną z 15 lokomotyw TRAXX, zamówionych w 2013 r. Tylko w Polsce eksploatowanych jest około 70 lokomotyw TRAXX – jest to największa flota nowoczesnych lokomotyw obecnie eksploatowanych w tym kraju. Z kolei we Włoszech w eksploatacji znajduje się ponad 100 lokomotyw TRAXX.
„Ten kontrakt to nowy krok w rozwoju Akiem w Europie. Flota złożona z samych pojazdów TRAXX DC3kV stanowi odpowiedź na wymagania klientów oczekujących efektywnego kosztowo i niezawodnego rozwiązania trakcyjnego na rynkach krajowych Polski i Włoch. Kontrakt jest efektem prawdziwego partnerstwa z koncernem Bombardier, a klient eksploatujący nowe lokomotywy TRAXX 3kV skorzysta z umiejętności inżynierów Akiem oraz składu części zamiennych i komponentów, który rozwinęliśmy eksploatując wcześniejszą flotę TRAXX AC i MS”, powiedział Fabien Rochefort, Dyrektor Generalny Akiem.
Lokomotywy mogą poruszać się z prędkością do 140 km/h i są znane ze swojej wysokiej niezawodności, doskonałych właściwości trakcyjnych, efektywnego zużycia energii oraz niskich kosztów utrzymania. Montaż lokomotyw będzie prowadzony w Vado Ligure we Włoszech. Produkcja nadwozi tradycyjnie odbywa się w polskim zakładzie Bombardier we Wrocławiu, wózków w Siegen w Niemczech, zaś przetwornice trakcyjne wyprodukuje zakład w Trapaga w Hiszpanii.
Sprawdzone lokomotywy BOMBARDIER TRAXX DC eksploatowane są od 2007 r. W Polsce, Włoszech i Hiszpanii eksploatowanych jest obecnie ponad 160 lokomotyw TRAXX DC (przeznaczonych do eksploatacji w europejskiej sieci trakcyjnej 3kV).
Dotychczas sprzedano łącznie 1700 lokomotyw TRAXX, przeznaczonych do ruchu towarowego i pasażerskiego.
Przypomnijmy, że zakup 10 lokomotyw zapowiedziały także PKP CARGO. Bombardier jest jednym z faworytów do zgarnięcia tego zamówienia. Jest szansa zatem, że liczba TRAXX-ów w Polsce nadal będzie się powiększać.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024