Do kupienia Skoda. Na otomoto
Europejski Fundusz Leasingowy SA sprzedaje lokomotywę Škoda 141 (30E1-045) na otomoto.pl.
Elektrowóz został wyprodukowany w 1958 roku. Cena to 1.354.000 netto.
Opis lokomotywy
Sprzedający podaje następujący opis lokomotywy:
Wyposażenie (osprzęt): Standard dla lokomotywy po modernizacji.
Przeznaczenie Transport szynowy – prowadzenie pociągów towarowych i pasażerskich.
Numer fabryczny 3862 (wg dokumentacji)
Przebieg (liczba przepracowanych jednostek): 136007 km (kabina B)
Nie sprawdzono działania, lokomotywa odstawiona na bocznicy z powodu uszkodzenia zestawów kołowych w 2017r do dnia oględzin nie była uruchomiona.Brak dopuszczenia do ruchu.
ZNAMIONOWE DANE TECHNICZNE
Podstawowe dane nominalne:
rozstaw kół 1435 mm
Zestaw osi Bó Bó
Napięcie sieci trakcyjnej 3000 V
Średnica kół napędowych (nowych) 1250 mm
Masa służbowa lokomotywy 82,2t
Nacisk na oś, statyczny 20,5t
Najwyższa dozwolona prędkość 120 km/h
Najmniejszy promień łuku trasy 120 m
Najmniejszy promień łuku przy prędkości 10km/h i bez obciążenia 90 m
Liczba osi napędnych 4
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przekładnia 01:02,3
Siła ciągnienia 11,4t
Najwyższa siła ciągnienia na obwodzie kół napędowych 26t
Długość lokomotywy łącznie ze zderzakami 16 140 mm
Szerokość lokomotywy 2 950 mm
Wysokość lokomotywy z opuszczonymi odbierakami 4 500 mm
Wysokość lokomotywy z podniesionymi zderzakami 6 700 mm
Wysokość robocza przewodu trakcyjnego 4 800 do 6 300 mm
Rozstaw wózków 3 330 mm
Odległość czopów skrętu wózków 8 170 mm
Urządzenie cięgłowe -siła ciągnienia 30t
Napięcie układów sterowania i oświetlenia 48V
Moc godzinna silnika trakcyjnego 3 AL 4846 ZT wynosi 586 kW przy napięciu 3000/2 V przy 600obr/min,415A.
Moc ciągła silnika trakcyjnego wynosi 508 kW przy napięciu 3000/2 V i 630obr/min 360 A.
Moc godzinna lokomotywy na wale silników trakcyjnych przy napięciu 3000 V i pełnym wzbudzaniu wynosi 2344
kW przy prędkości 60 km/h.
Tą samą moc przy najwięcej osłabionym wzbudzaniu daje lokomotywa jeszcze przy prędkości 120 km/h.
Moc ciągła na wale silników trakcyjnych przy napięciu 3000V i pełnym wzbudzaniu wynosi 2032 kW przy prędkości 63 km/h, przy średnio zużytych obręczach: ta sama moc przy najwięcej osłabionym wzbudzaniu osiągania jest jeszcze przy prędkości 128 km/h.
Lokomotywa znajduje się na nieużywanej bocznicy w Bytomiu, przy ul. Konstytucji 61