Do kupienia dwie lokomotywy spalinowe

inforail
10.03.2022 10:45
Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Olsztynie wystawiło na sprzedaż dwie lokomotywy spalinowe.

Przedmiot sprzedaży został podzielony na dwie części.

Jakie lokomotywy?

Do kupienia są dwie lokomotywy spalinowe marki BUMAR-FABLOK typ 401 o numerach 390 i 491.

Część I

Lokomotywa Spalinowa Marka Bumar-Fablok, typ 401 Da nr 491

Rok budowy 1978, Masa własna 42000kg , stan licznika 12401,6 KM

Lokomotywa spalinowa manewrowa, ostojnicowa z 3 wózkami wewnątrz ostoi jest przeznaczona do prac manewrowych na bocznicach kolejowych i zakładowych, do przetaczania wagonów oraz prowadzenia krótkich, lekkich składów wagonów.

Do napędu wykorzystane są dwa silniki trakcyjne na skrajnych osiach, zasilane energią elektryczną prądu stałego produkowaną przez prądnicę główną napędzaną spalinowym silnikiem wysokoprężnym 12-cylindrowym z układem cylindrów „V”. Moment obrotowy przenoszony jest z silników trakcyjnych na oś zestawu kołowego poprzez jednostopniowe przekładnie napędowe. Układ biegowy z widłowym prowadzeniem zestawów kołowych z zawieszeniem resorowym ma zastosowany napęd grupowy poprzez połączenie wszystkich osi więzarami dzięki czemu wszystkie osie są napędzane.

Lokomotywa jest wyposażona w amortyzujący układ cięgłowo-zderzakowy, system hamulcowy z instalacją pneumatyczną, system wentylacyjny, instalacje i aparaturę elektryczną. Kabina jest wyposażona w stanowisko maszynisty i pomocnika. Między stanowiskami jest szafa z aparaturą elektryczną. Nad blatem szafy jest deska rozdzielcza wyposażona w manipulatory i wskaźniki do prowadzenia lokomotywy. Zespoły napędowe i zbiorniki sprężonego powietrza są obudowane zamykanymi osłonami, całość jest połączona z kabiną i pomostami ze schodami i drabinkami.

Część II

Lokomotywa Spalinowa Marka Bumar- Fablok, typ 401 Da nr 390

Rok budowy 1977, Masa własna 42000 kg, stan licznika 3942,3 KM

Lokomotywa spalinowa manewrowa, ostojnicowa z 3 wózkami wewnątrz ostoi jest przeznaczona do prac manewrowych na bocznicach kolejowych i zakładowych, do przetaczania wagonów oraz prowadzenia krótkich, lekkich składów wagonów.

Do napędu wykorzystane są dwa silniki trakcyjne na skrajnych osiach, zasilane energią elektryczną prądu stałego produkowaną przez prądnicę główną napędzaną spalinowym silnikiem wysokoprężnym 12-cylindrowym z układem cylindrów „V”. Moment obrotowy przenoszony jest z silników trakcyjnych na oś zestawu kołowego poprzez jednostopniowe przekładnie napędowe. Układ biegowy z widłowym prowadzeniem zestawów kołowych z zawieszeniem resorowym ma zastosowany napęd grupowy poprzez połączenie wszystkich osi więzarami dzięki czemu wszystkie osie są napędzane.

Lokomotywa jest wyposażona w amortyzujący układ cięgłowo-zderzakowy, system hamulcowy z instalacją pneumatyczną , system wentylacyjny, instalacje i aparaturę elektryczną. Kabina jest wyposażona w stanowisko maszynisty i pomocnika. Między stanowiskami jest szafa z aparaturą elektryczną. Nad blatem szafy jest deska rozdzielcza wyposażona w manipulatory i wskaźniki do prowadzenia lokomotywy. Zespoły napędowe i zbiorniki sprężonego powietrza są obudowane zamykanymi osłonami, całość jest połączona z kabiną i pomostami ze schodami i drabinkami.

Oferty na ich zakup można przesyłać do 16 marca 2022 roku.