Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do Kostrzyna na Pol`and`Rock jednak można dojechać pociągiem

inforail
14.06.2019 07:34

A jednak da się.Nawet jeśli PKP Intercity wprowadzą zmiany a Przewozy Regionalne dalej będąupierać się przy swoim.

Jest jeszcze trzecia opcja. To wyprawa do Berlina autokaremlub pociągiem i stamtąd podróż liniami NEB Niederbarnimer Eisenbahnbezpośrednio do Kostrzyna nad Odrą w 1 godz. 20 min. Przykładowo podróżpociągiem z Warszawy do Berlina zajmuje ok. 5,5 godz., a autobusem 8,5 godz.Należy założyć, że PKP Intercity nie wprowadzi takich korekt w swoim rozkładziejazdy, że pociągi zaczną omijać Berlin.

Inne alternatywne formy transportu podpowiada busradar.pl. Ktochce dotrzeć na Pol'and'Rock Festival autokarem z większości dużych miast, musiprzygotować się na podróż trwającą cały dzień. Przykładowo, wyjeżdżającautokarem z Gdańska, Krakowa czy Warszawy do Kostrzyna nad Odrą można dotrzeć wponad 11 godzin z dwiema przesiadkami.

Do Kostrzyna nad Odrą regularnie dojeżdżają autobusy zokolicznych miejscowości takich jak Myślibórz, Słubice, Dębno, GorzówWielkopolski czy nawet odległy o 100 km Szczecin. Można zatem zaplanować podróżdo Gorzowa Wielkopolskiego lub Słubic, skąd odjeżdża najwięcej autobusów.Dojazd ze Słubic zajmuje 45 minut, z Gorzowa godzinę.

Dlaczego tak trudnodojechać?

Liczący 20 tys. mieszkańców Kostrzyn nad Odrą to przykładmiasta skazanego na wykluczenie komunikacyjne. Dane z badania Transportowezwyczaje Polaków – przeprowadzonego na zlecenie serwisu Busradar.pl – niezostawiają złudzeń co do stanu transportu zbiorowego w Polsce. Ograniczonadostępność do komunikacji zbiorowej jest szczególnie odczuwana przezmieszkańców miast liczących od 20 do 100 tys. mieszkańców. Jedna trzecia z nichnie ma połączeń na interesujących trasach.

Mamy dwie Polski – świetnie skomunikowaną Polskę wielkichmiast i porzuconą Polskę mniejszych miast. Wzwiązku z likwidacją nierentownych połączeń autobusowych, ale równieżtransportu kolejowego, mieszkańcy miejscowości położonych kilkanaście bądźkilkadziesiąt kilometrów od dużych miast muszą się mierzyć z ogromnymiutrudnieniami, które mają realny wpływ na ich życiowe decyzje – zauważaPetr Susen, Head of Operations w Busradar.pl.Teraz trudności z dojazdem do mniejszych miast odczują również odwiedzającyfestiwal muzyczny – dodaje.