Do Kościerzyny 18 składów i 20 minut krócej
inforail
08.07.2014 09:35
Do Kościerzyny 18 składów i 20 minut krócej
20 minut krócej i bez przesiadek podróżują pasażerowie linią kolejową nr 201 Kościerzyna –Gdynia –poinformował Maciej Dutkiewicz z PKP PLK. To efekt rewitalizacji i modernizacji „Kościerskiego korytarza kolejowego”. Inwestycja wchodzi właśnie w drugi etap prac, który przewiduje budowę odcinka dwutorowego dla włączenia torów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
W maju zakończyły się roboty torowe w ramach inwestycji. Oznacza to, że niemal na całym 67 km odcinku „Kościerskiego korytarza kolejowego”pociągi mogą jeździć z maksymalną prędkością 120 km/h, co skraca czas jazdy o około 20 minut. Poza poprawą stanu technicznego linii i zwiększeniem poziomu bezpieczeństwa, przeprowadzone na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. prace przyczyniły się również do poprawy komfortu podróży. Od połowy czerwca pasażerowie mogą korzystać z 18 składów, które podążają po zmodernizowanych torach, mostach i wiaduktach.
Obecnie kontynuowane są prace wykończeniowe w ramach rewitalizacji „Kościerskiego korytarza kolejowego”. Na początku czerwca zakończono: roboty na jednym z torów dwutorowego odcinka Gdańsk Osowa –Gdynia Główna oraz modernizację trzech obiektów inżynieryjnych zlokalizowanych na tym odcinku. Wykonawca modernizuje teraz drugi z torów. Ponadto, w czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokonały odbiorów końcowych ośmiu wiaduktów na odcinku Kościerzyna –Gdańsk Osowa. Rozpoczął się też odbiór końcowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym na trzech przejazdach kolejowych pomiędzy Kościerzyną a Somoninem oraz dwóch na odcinku Somonino –Żukowo Wschodnie.
Równocześnie rozpoczyna się drugi etap prac na linii nr 201. Obejmuje on rewitalizację i modernizację infrastruktury kolejowej na odcinku jednotorowym o długości około 3,7 km oraz budowę odcinka dwutorowego dla włączenia torów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Dzięki temu będzie można dojechać z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni przez Gdańsk Osową oraz trasą z Gdańska Wrzeszcza bezpośrednio do Kościerzyny. Inwestycja obejmuje również kompleksową przebudowę stacji Gdańsk Osowa i Gdynia Wielki Kack. 27 maja br. podpisano umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych.
Linia kolejowa nr 201 ma duże znaczenie dla pasażerskich przewozów regionalnych oraz towarowych. Łączy południowo-zachodnią część województwa pomorskiego z aglomeracją trójmiejską. Przebiega przez powiaty: kościerski i kartuski oraz miejscowości: Kościerzyna, Somonino, Gdańsk Osowa, Gdynia. Rewitalizacja linii przyczyni się do poprawy spójności i efektywności regionalnego systemu transportowego oraz zapewni dostępność do obszarów atrakcyjnych turystycznie i przyrodniczo.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024