Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do końca 2021 roku jeden z dwóch piętrowych pociągów UZ wyruszy na trasę po remoncie

inforail
05.08.2021 14:45
Jeden z dwóch piętrowych pociągów będzie na trasie po remoncie do końca tego roku. Zostało to ogłoszone przez Prezesa Zarządu JSC Ukrzaliznytsia Iwana Yuryka.

Remont składów w przedsiębiorstwie spółki Київський електровагоноремонтний завод rozpoczął się w lutym 2021 roku. Od tego czasu pracownicy zakładu wykonali już znaczną ilość prac technicznych.

Ponadto rozpoczęły się także naprawy tych elementów, które miały być przeprowadzone w zakładzie producenta.

Zakres prac

„Remont pociągów obejmuje naprawę kluczowych podzespołów, zespołów, prawie wszystkich systemów i urządzeń. Pociągi powinny być po remoncie jak nowe. Narzuciliśmy w zakładzie dobre tempo, przewidujemy, że do końca tego roku jeden z nich wyjedzie na trasę” – powiedział Ivan Yuryk.

Zaznaczył również, że specjaliści kijowskiego zakładu zostali przeszkoleni w Czechach w zakresie technologii naprawy pociągów Skoda. Dzięki temu Ukrzaliznytsia może nie korzystać z usług podmiotów zewnętrznym w przypadku niektórych prac i w efekcie zaoszczędzić około 10 mln hrywien.

„Mniejsze prace, takie jak klimatyzacja, drzwi, fotele kierowcy, toalety, wykonamy we własnym zakresie, zachowując cenne środki finansowe. Aby to zrobić, specjaliści naszego zakładu przeszli już odpowiednie szkolenie teoretyczne i praktyczne ”- powiedział Ivan Yuryk.

Wcześniej informowano, że remont pociągów Skody odbywa się zgodnie z planem.

Przypomnijmy, że pociągi Skoda EJ675 są dwusystemowe (obsługują odcinki zelektryfikowane na prąd stały i przemienny). Każdy składa się z sześciu wagonów piętrowych i ma 636 miejsc siedzących. Pociągi te zostały zakupione przed mistrzostwami w piłce nożnej Euro 2012, od tego czasu nie przeprowadzono żadnych kompleksowych remontów kapitalnych.