Do końca 2021 roku jeden z dwóch piętrowych pociągów UZ wyruszy na trasę po remoncie
Jeden z dwóch piętrowych pociągów będzie na trasie po remoncie do końca tego roku. Zostało to ogłoszone przez Prezesa Zarządu JSC Ukrzaliznytsia Iwana Yuryka.
Remont składów w przedsiębiorstwie spółki Київський електровагоноремонтний завод rozpoczął się w lutym 2021 roku. Od tego czasu pracownicy zakładu wykonali już znaczną ilość prac technicznych.
Ponadto rozpoczęły się także naprawy tych elementów, które miały być przeprowadzone w zakładzie producenta.
Zakres prac
„Remont pociągów obejmuje naprawę kluczowych podzespołów, zespołów, prawie wszystkich systemów i urządzeń. Pociągi powinny być po remoncie jak nowe. Narzuciliśmy w zakładzie dobre tempo, przewidujemy, że do końca tego roku jeden z nich wyjedzie na trasę” – powiedział Ivan Yuryk.
Zaznaczył również, że specjaliści kijowskiego zakładu zostali przeszkoleni w Czechach w zakresie technologii naprawy pociągów Skoda. Dzięki temu Ukrzaliznytsia może nie korzystać z usług podmiotów zewnętrznym w przypadku niektórych prac i w efekcie zaoszczędzić około 10 mln hrywien.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Mniejsze prace, takie jak klimatyzacja, drzwi, fotele kierowcy, toalety, wykonamy we własnym zakresie, zachowując cenne środki finansowe. Aby to zrobić, specjaliści naszego zakładu przeszli już odpowiednie szkolenie teoretyczne i praktyczne ”- powiedział Ivan Yuryk.
Wcześniej informowano, że remont pociągów Skody odbywa się zgodnie z planem.
Przypomnijmy, że pociągi Skoda EJ675 są dwusystemowe (obsługują odcinki zelektryfikowane na prąd stały i przemienny). Każdy składa się z sześciu wagonów piętrowych i ma 636 miejsc siedzących. Pociągi te zostały zakupione przed mistrzostwami w piłce nożnej Euro 2012, od tego czasu nie przeprowadzono żadnych kompleksowych remontów kapitalnych.