Do czterech razy sztuka? Koleje Mazowieckie konsekwentnie próbują kupić EAZT-y

inforail
12.01.2024 13:45

Koleje Mazowieckie ogłosiły czwarty przetarg na dostawę sześciu sztuk fabrycznie nowych dwuczłonowych elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych (EAZT).

Z opcją na trzy kolejne.

O zamówieniu

Zamówienie ogłoszono wraz z pakietem naprawczym-pozderzeniowym dla EAZT, szkoleniem osób wskazanych przez zamawiającego z zakresu obsługi EAZT oraz serwisowaniem dostarczonych EAZT w poziomie utrzymania P1, P2, P3 od dnia dostarczenia poszczególnych pojazdów do dnia 31 grudnia 2031 r. (zamówienie podstawowe).

Zamawiający może skorzystać z opcji w zakresie:

1) dostawy kolejnych fabrycznie nowych maksymalnie 3 sztuk EAZT (tego samego typu oraz modelu co EAZT z zamówienia podstawowego) oraz świadczenia usług serwisowych tych EAZT (przeglądy w poziomach utrzymania P1, P2, P3) do dnia 31 grudnia 2031 r.;

2) serwisowania dostarczonych EAZT w ramach zamówienia podstawowego oraz w ramach opcji, w poziomie utrzymania P1, P2, P3 w okresie od 01 stycznia 2032 r. do upływu 18 lat, licząc od dostawy danego EAZT, albo do osiągnięcia przez dany EAZT, przebiegu wynoszącego 2 160 000 km, w zależności co nastąpi pierwsze;

3) maksymalnie dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego dostarczonego EAZT w ramach zamówienia podstawowego oraz w ramach opcji, w związku z osiągnięciem czasu lub przebiegu do naprawy w tym poziomie.

Wykonawca dostarczy fabrycznie nowe elektryczno-akumulatorowe zespoły trakcyjne na własny koszt do miejsca wskazanego przez Zamawiającego na terenie Województwa Mazowieckiego.

Od wykonawców wymagane jest doświadczenie. W zakresie zdolności technicznej i zawodowej Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał należycie: zamówienie/a obejmujące dostawę/y co najmniej dwóch fabrycznie nowych, co najmniej dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przystosowanych technicznie do jazdy dwukierunkowej z prędkością eksploatacyjną co najmniej 160 km/h oraz zamówienie obejmujące usługę utrzymania technicznego (w poziomie P1 do P3) przez okres co najmniej kolejnych sześciu miesięcy dla co najmniej trzech co najmniej dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przystosowanych technicznie do jazdy dwukierunkowej z prędkością eksploatacyjną co najmniej 160 km/h.

Koleje Mazowieckie ogłosiły czwarty przetarg na dostawę sześciu sztuk fabrycznie nowych dwuczłonowych elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych (EAZT).
Flirt Akku/foto: Stadler

Oferty można składać do 10 maja 2024 roku. Będą oceniane według kryteriów:

Cena za dostawę wszystkich elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych wraz z pakietem naprawczym-pozderzeniowym oraz szkoleniem pracowników – 40,

Cena łączna za świadczenie usług serwisowych wszystkich elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych w poziomach utrzymania P1, P2, P3 – 25,

Cena łączna za naprawę P4 wszystkich elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych – 5,

Współczynnik efektywności elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych – 20,

Zasięg w trybie akumulatorowym elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych – 10.

Koleje Mazowieckie już trzykrotnie unieważniały przetarg na składy akumulatorowe. Za pierwszym razem nie było ofert, drugie zamówienie unieważnił przewoźnik zaraz po ogłoszeniu, w związku z decyzją o zwiększeniu liczby kupowanych pociągów, za trzecim razem było za drogo. Ofertę w przetargu złożyła firma Stadler Polska sp. z o.o., która proponowała kwotę 398.328.612,00 zł brutto za zamówienie podstawowe oraz 444.287.352,90 zł brutto za opcję. Łącznie dało to kwotę 842.615.964,90 zł brutto. Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć kwotę 266.326.980,00 zł brutto za zamówienie podstawowe oraz 220.173.690,00 zł brutto za opcję.