Do Białegostoku tylkon autobusem
inforail
10.09.2014 22:50
Do Białegostoku tylkon autobusem
Potwierdzają się nasze doniesienia o komunikacji do Białegostoku. PKP Intercity proponuje podróż autobusami w dwóch wariantach: bezpośrednim i z przesiadką. Jak poinformowała Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy przewoźnika PKP Intercity Bus i pociąg z przesiadką w Małkini oraz bezpośrednie, ekspresowe połączenie autobusowe – tak będzie wyglądała od 12 października br. organizacja ruchu na remontowanej linii Warszawa – Białystok. Powodem zmian jest rzecz jasna zamknięcie odcinka Tłuszcz – Sadowne Węgrowskie. Efektem modernizacji całej trasy ze stolicy do Białegostoku będzie poprawa komfortu i skrócenie podróży do 2,5 godziny.
W celu skrócenia prac modernizacyjnych na trasie z Warszawy do Białegostoku o 10 miesięcy, zarządca infrastruktury zawiesi, od 12 października br., ruch kolejowy na odcinku Tłuszcz – Łochów.
Dwie możliwości podróży
W związku z zaistniałą sytuacją PKP Intercity zapewni komunikację zastępczą. Pasażerowie będą mogli podróżować na dwa sposoby: wybierając PKP Intercity Bus z przesiadką w pociąg w Małkini lub w przypadku tych, którzy planują podróż bezpośrednio do Białegostoku ekspresowym PKP Intercity Busem bez dodatkowych stacji zatrzymania.
PKP Intercity Busy na trasie Warszawa Centralna – Małkinia – Warszawa Centralna będą odjeżdżać co 2 godziny i będą skomunikowane z pociągami zatrzymującymi się w Czyżewie, Szepietowie
i Łapach. PKP Intercity zapewni 8 par takich połączeń dziennie. Podróż zajmie około 3 godzin. Dodatkowo podróżni będą mogli nadal korzystać z 4 par bezpośrednich połączeń realizowanych PKP Intercity Busami. Komunikacja zastępcza będzie obowiązywać do 12 grudnia 2015 r.
i Łapach. PKP Intercity zapewni 8 par takich połączeń dziennie. Podróż zajmie około 3 godzin. Dodatkowo podróżni będą mogli nadal korzystać z 4 par bezpośrednich połączeń realizowanych PKP Intercity Busami. Komunikacja zastępcza będzie obowiązywać do 12 grudnia 2015 r.
Wybrany przez PKP Intercity wariant komunikacji umożliwi pasażerom sprawne poruszanie wewnątrz linii, np. między Czyżewem i Łapami, jak również między stacjami skrajnymi, czyli Warszawą i Białymstokiem –mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity. Jednocześnie pozwoli na utrzymanie dobrego czasu przejazdu –dodaje Zuzanna Szopowska.
Bilet Relacyjny
Od połowy września podróż na trasie Warszawa – Białystok będzie kosztować 30 zł, a nie 47 zł jak dotychczas. Oferta łączy się z ulgami ustawowymi. Bilet Relacyjny będzie obowiązywał także
na wszystkich stacjach leżących na trasie, np. z Białegostoku do Małkini bilet będzie kosztował 21 zł, do Czyżewa 18 zł, a do Łap 10 zł.
na wszystkich stacjach leżących na trasie, np. z Białegostoku do Małkini bilet będzie kosztował 21 zł, do Czyżewa 18 zł, a do Łap 10 zł.
Inwestycja PKP PLK
Modernizacja trasy Warszawa –Białystok obejmuje wymianę i budowę torów o długości 156 km, rozwieszenie sieci trakcyjnej o długości 183 km, przebudowę 4 stacji i 15 przystanków, a także budowę 4 wiaduktów drogowych, 7 wiaduktów kolejowych i 9 przejść pod torami.
Aktualnie prace trwają między stacjami Warszawa Rembertów – Zielonka oraz Wołomin – Tłuszcz. Inwestycja obejmuje kompleksową modernizację 66 km linii kolejowej, co pozwoli na podwyższenie maksymalnej prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h (obecna prędkość maksymalna
nie przekracza 120 km/h). Ponadto między Zielonką a Wołominem Słoneczną zostaną wybudowane
2 dodatkowe tory, przeznaczone tylko dla połączeń aglomeracyjnych. Rozdzielenie pociągów dalekobieżnych i podmiejskich pozwoli zwiększyć przepustowość linii. Dodatkowo Warszawa zyska jeden nowy przystanek – Warszawa Mokry Ług. Modernizacja dotyczy także przebudowy wszystkich przystanków oraz przystosowanie ich do potrzeb niepełnosprawnych.
nie przekracza 120 km/h). Ponadto między Zielonką a Wołominem Słoneczną zostaną wybudowane
2 dodatkowe tory, przeznaczone tylko dla połączeń aglomeracyjnych. Rozdzielenie pociągów dalekobieżnych i podmiejskich pozwoli zwiększyć przepustowość linii. Dodatkowo Warszawa zyska jeden nowy przystanek – Warszawa Mokry Ług. Modernizacja dotyczy także przebudowy wszystkich przystanków oraz przystosowanie ich do potrzeb niepełnosprawnych.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024