Dłuższy termin w przetargu na budowę odcinka Rail Baltica Czyżew-Białystok
O dwa tygodnie, do 25września, PKP PLK przedłużyły firmom termin składania ofert w przetargu nabudowę odcinka międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica Czyżew-Białystok -poinformowała PAP spółka.
To największa, kluczowa inwestycja kolejowa, którą będąrealizować PKP Polskie Linie Kolejowe w Podlaskiem.
Przetargowe oferty miały być otwarte we wtorek, ale zewzględu na dużą ilość pytań, które składają zainteresowane firmy, terminwydłużono – poinformował PAP Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK SA.
Wielokrotnie wcześniej PKP PLK informowały, że70-kilometrowy odcinek Rail Baltica od Czyżewa do Białegostoku jest trzecim,ostatnim odcinkiem prac na Rail Baltica z Mazowsza do województwa podlaskiegopo odcinkach: Rembertów – Tłuszcz (Sadowne) i Sadowne-Czyżew.
Rail Baltica jest elementem transeuropejskiego korytarzatransportowego. Prowadzi z Berlina, przez Warszawę, do Helsinek. W Polsce mabyć zmodernizowanych 341 km tej trasy: Warszawa-Sadowne-Czyżew-Białystok-Ełk doTrakiszek na granicy z Litwą.
Przy ogłaszaniu przetargu na budowę odcinka Czyżew-Białystok(przetarg ogłoszony 31 lipca) PKP PLK podkreślały, że efektem prowadzonychinwestycji ma być szybsza i bardziej bezpieczna podróż koleją. Na tej trasiebędą przebudowane tory, sieć trakcyjna, osiem mostów, w tym największy na rzeceNarew, 22 przejazdy kolejowo-drogowe, urządzenia sterowania ruchem, pięć nowychwiaduktów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Będzie przebudowanych 13 przystanków, na stacjachzmodernizowane będą perony. Po zakończeniu wszystkich inwestycji, podróż kolejąz Białegostoku do Warszawy ma być nieco krótsza niż dwie godziny. W ramachinwestycji, w Białymstoku powstanie też nowe centrum sterowania ruchem.
Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF -Connecting Europe Facility – Łącząc Europę. PKP PLK informowały wcześniej, żeprace na odcinku Czyżew-Białystok mają być zrealizowane do końca 2020 r.
„