Dłuższe postoje pociągów PKP Intercity w Białymstoku to konieczność

inforail
23.07.2020 10:45

Po raz kolejnyposłowie interesują się długimi postojami pociągów PKP Intercity na stacjiBiałystok. Po raz kolejny zatem odnosi się do nich Ministerstwo Infrastruktury.

Zaplanowany wcześniej 69 minutowy postój przedmiotowegopociągu na stacji Białystok wynikał z prowadzonych prac na linii kolejowej nr 4(CMK) i zmienionego układu krzyżowań z pociągami jadącymi w przeciwnymkierunku, w związku z zamknięciem odcinka Szeligi – Biała Rawska – podał wiceministerAndrzej Bittel. Jednakże po dokonaniu zmiany koncepcji pracy manewrowej nastacji Białystok dla pociągu nr 31102 TLK „Hańcza” oraz przestawieniu grupwagonów udało się wytrasować powyższy pociąg z wcześniejszym odjazdem ze stacjiBiałystok, tj. o godz. 10:25, od dnia 14 czerwca br. W związku z powyższym,postój pociągu „Hańcza” relacji Kraków Główny – Suwałki na stacji Białystokwynosi 34 min.

Dalej wskazał, że w projekcie rozkładu jazdy edycji2020/2021 wydłużone postoje zostały zaplanowane dla stacji Białystok z uwagi nakonieczność wykonania prac manewrowych, dla pociągów:

– TLK 13102/31102 „Hańcza” – 25 minut dla kierunku do i zSuwałk (włączanie i wyłączanie grupy wagonów do/z Grodna oraz zmiana trakcji),

– TLK 18102/81102 „Podlasiak” – 30 minut w kierunku z Suwałk(włączanie grupy wagonów z Ełku oraz zmiana trakcji ze spalinowej naelektryczną), 30 minut w kierunku do Suwałk (wyłączenie grupy do Ełku i zmianatrakcji z elektrycznej na spalinową),

– TLK 15112/51112 „Biebrza”– 25 minut na zmianę czoła, zuwagi na wjazd pociągu z kierunku Bielska Podlaskiego i wyjazd w kierunku Ełku.

Wyżej wymienione postoje są planowane, a ich ostatecznewydłużenie zależne będzie od dostępności zdolności przepustowej liniikolejowych (z uwagi na krzyżowania z innymi pociągami na liniach jednotorowych– jakimi są linie nr 6 i 40 od Białegostoku do Suwałk). Organizator rozumieniedogodności dla pasażerów związane z wydłużonymi czasami postojów na stacji Białystok,tym samym dokłada wszelkich starań, by były one jak najkrótsze. Jednakżepodejmowane w tym kierunku działania dostosowane są do istniejących uwarunkowańinfrastruktury kolejowej – poinformował Bittel.