Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Długi czas na zmianę lokomotywy wynika z wytycznych producenta

inforail
27.07.2020 10:45

Wydłużony czas nawymianę lokomotywy spalinowej na elektryczną bądź odwrotnie spowodowany jestnajczęściej względami określonymi przez producenta lokomotyw spalinowych, którewymagają przy obsłudze poszczególnych urządzeń lokomotywy stosowania czynnościw precyzyjnie określonym czasie – poinformował wiceminister infrastruktury AndrzejBittel.

Przykładowo, w przypadku lokomotywy SU160, czynnikiemwydłużającym czas na wymianę lokomotywy jest konieczność rozładowaniakondensatorów po unieruchomieniu silnika spalinowego, który opróczstandardowego czasu przewidzianego na wymianę lokomotywy wymusza dodatkowe 8 10minut postoju. Czynność ta jest niezbędna dla zapewnienia bezpieczeństwapracowników obsługujących pociąg, którzy w ramach swoich obowiązków służbowychdokonują odłączania i podłączania przewodu wysokiego napięcia lokomotywy, któryzasila wagony w energię elektryczną. Ponadto, niezastosowanie się do zaleceń producentamoże spowodować trwałe uszkodzenie lokomotyw.

Taka zmiana ma miejsce m.in. w Białymstoku, w przypadkupociągu „Hańcza”. O kwestię tę zapytał w interpelacji poseł Jarosław Zieliński.