Dlaczego wygrał Stadler – szczegółowa punktacja Kolei Mazowieckich
Wracamy jeszcze nachwilę do przetargu Kolei Mazowieckich, bo rozstrzygnięcie jest ciekawe.Dlaczego wygrał Stadler? Odpowiedź daje szczegółowa punktacja.
Kryterium |
Stadler |
PESA |
Newag |
Cena za dostawę 5-członowych ezt |
14,1764 |
15,0000 |
12,3378 |
Cena za dostawę 2-członowych ezt |
5,0000 |
3,9277 |
4,7510 |
Stawka za 1 pojazdokilometr utrzymania pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w poziomach utrzymania P1, P2, P3 |
21,0000 |
20,1765 |
11,5618 |
Stawka za 1 pojazdokilometr utrzymania dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w poziomach utrzymania P1, P2, P3 |
7,0000 |
4,4274 |
5,2857 |
Cena za naprawy P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych (łącznie za 142 naprawy) |
1,9819 |
2,0000 |
1,4678 |
Współczynnik efektywności pięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego |
10,0000 |
4,7465 |
5,8559 |
Współczynnik efektywności dwuczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego |
3,0000 |
1,5785 |
1,6120 |
Trwałość kół monoblokowych napędnych w pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych |
5,0000 |
5,0000 |
5,0000 |
Trwałość kół monoblokowych tocznych w pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych |
5,0000 |
5,0000 |
5,0000 |
Trwałość kół monoblokowych napędnych w dwuczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych |
2,0000 |
2,0000 |
2,0000 |
Trwałość kół monoblokowych tocznych w dwuczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych |
2,0000 |
2,0000 |
2,0000 |
Współczynnik zdolności przewozowej pięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego |
10,0000 |
9,6193 |
9,7013 |
Współczynnik zdolności przewozowej dwuczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego |
2,9979 |
2,9642 |
3,0000 |
Liczba stałych miejsc siedzących w pięcioczłonowym elektrycznym zespole trakcyjnym |
5,0000 |
4,3123 |
4,8885 |
Układ osi w pięcioczłonowym elektrycznym zespole trakcyjnym |
5,0000 |
5,0000 |
5,0000 |
Łącznie |
99,1544 |
87,7524 |
79,4618 |
Jak wynika z powyższego oferta Stadlera, mimo, żefinalnie nie była najtańsza, okazała się najlepsza. Producent okazał się lepszyod konkurentów w zadeklarowanych stawkach za utrzymanie ezt-ów. Znaczniepokonał rywali również współczynnikiem zdolności przewozowej pięcioczłonowegoelektrycznego zespołu trakcyjnego. Ale co ciekawe w tym samym kryterium przyjednostce dwuczłonowej lepszy okazał się Newag. Gdyby zamówienie dotyczyłotylko pojazdów krótkich losy przetargu mogłyby potoczyć się zupełnie inaczej.
„